Iloveyouadoreyou

Jag är mållös.
Men skriver ändå, såklart. Ibland känns det som jag skriver brev till en vän här. Ganska så kul, gör det dock för min egen skull. Ja, det är så kul att gå tillbaka och läsa. Se hur allt förändras och hur barnen växer. Hur nya vänner kommer in i ens liv. Vänner som är här för att stanna. Hur jag funderar öppet och visar "min vän" hur jag mår. Hur jag tränar och lägger upp min kost. Hur jag kan vara arg, glad, ledsen, upprörd, melankolisk, lycklig....

Lördag och denna dagen efterlängtad. Okej, tvätttiden var inte det men hallå, nu är det gjort. Bak blev det under förmiddagen. Fröknäcke med både den vanliga smaken och en med Pepparkakssmak. Ja, sugen på Pepparkakor. Och jag hade ingen deg i bakfickan att plocka fram. Så gjorde fröknäcke fast med lite annat strikt lchf i och vips. Det luktade pepparkakor i vår Lya! Sedan en kaka till värdinnan och den blev...hmmm...pannkaka. Ha ha! Men learning by Doing...

Vi har spenderar eftermiddagen och kvällen med fina vänner. En riktig sensommarkväll i september. Solen värmde. Kommer och Värdinnan är i full färd i köket. Jag hugger in och hjälper till med det jag kan. Sedan klickar Monica igång sin KAFFEMASKIN och i väntan på grill...dricks det kaffe. Åh vilket kaffe med!! Oj oj! Med Grädde i! Mmmm!!!

Grillen tänds, barnen bekantar sig och sedan är buset i full färd! Det avnjuts grillad kyckling, sallad, korv, grillad svamp och lök. Citronvatten och Bandonsie. Jisses! Denna kvinna kan laga mat. Att hon sedan ansträngt sig så för att få till det Lchf vänligt. Eloge till dig. Du är helt fantastisk. Jag bjöd på den mindre goda kakan och istället för en blomma kom jag med hemmagjorda Bars.
Det hoppades studsmatta, kördes bil och åts glass. Barnen hade så kul. Det värmer i mitt hjärta att se hur glada dom var. Ted berättade i bilen hem hur kul han haft och vilken god mat vi fått. Lias sade:
- Jag älskar min kompis...
Sen somnade han på två sekunder i bilen.
Hur jag på en eftermiddag och kväll kan få så mycket energi, glädje och lycka i hjärtat. Jag tror att det är barnens glädje jag känner. Märker direkt hur jag lyfts upp då dom skrattar.
Sedan lyfts jag upp av vänner med.

Det var jag som sade att jag var mållös nyss va?


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken härlig känsla!!
Önskar att jag fått lite av den varan i helgen också, det hade varit behövligt efter en tuff vecka...

2013-09-15 @ 12:07:15
URL: http://www.idaochlivet.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej Ida! Kan berätta att vår söndag varit stentuff med mycket skrik, bråk och tårar. Jag tror jag deckar tidigt ikväll....

2013-09-15 @ 20:41:28
URL: http://seluna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0