Livet

Kan tas ifrån dig på mindre än en sekund.
När som, hur som, var som. 



An awareness and understanding of death raises our state of life. When we are cognizant of the reality and inevitability of death we begin to seek the eternal, and become determined to make the most valuable use of each moment of life.

The experience of almost losing a loved one impels us toward a deeper understanding of life. Everyone fears and is saddened by death. That is natural.  We become sharply aware of the dignity and preciousness of life and develop the compassion to live. 





Kommentarer
Postat av: Ann

Det är just det som gör livet så värdefullt, en gåva utöver allt annat. Jag är så tacksam för allt vackert att fått uppleva<3
Tacksamheten når inga gränser över att änglarna fanns hos just dig....... Kram<3

2013-10-19 @ 23:55:49
Postat av: Johanna

Visst är det så! Jag älskar livet ännu mer nu. Jag såg döden och var rädd att dö. Rädd att köra ihjäl någon jag älskar...den känslan...ohhhh. Änglar finns!!

2013-10-20 @ 11:49:38
URL: http://seluna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0