Fyra/Fyrtal

Första dagen alla 4. 
Det är sanslöst hur bra det gått. 
Ted fick åka med skolbussen pga jag till att börja med är sjukskriven denna veckan. Efter vad som hänt behöver både kropp och själ detta. 
Det är även extra viktigt att denna veckan få all tid med barnen som tänkas kan. Lias vaknar yr i mössan och det var ljuvligt att krama om honom. Han sov ju hela kvällen igår. 
Vi mös i soffan, han åt frukost i den och kaffet smakade bättre än någonsin! När han fick träffa M var det självklart blygt i början. 
Dagen blev sedan från lugn till fullt ös. Jag hittade tyvärr ovälkomna gäster i Lias huvud. Om jag fick frispel? Ja. I mitt försök att behålla lugn så kommer räddningspatrullen. Med medel och frisörkit. Nu åker håret! Japp, jag trodde det skulle bli en kamp och massa tårar. Men det gick mycket bra och Lias vackra blonda lockar föll mot golvet. Låter hemskt och det kändes att klippa av allt. Men han behövde detta. Nyklippt av Mor och nöjd med sin nya frilla!
Ted kommer hem och vi fyra beger oss UT i det vackra vädret. Ted blev nästan tårögd när han såg sin nyklippta bror. 
Ut var det ja! Mot parken, bollen med och sedan spelades det fotboll så det rök i knutarna i Hembygdsparken! 
Vi skrattade alla tre när Liten Lias försökte sig på kickar. Promenerade i solskenet hem igen. 
Nu blev jag nerröstad idag. Så jag fick baka en LCHF pizza medans den bakades i ugnen så hämtade vi killarnas pizza. Gissa om dom rusade dit!? M gjorde egen vitlökssås till oss och French Fries till kidsen i pannan greek style. Inget nerfruset här inte. Rediga pommes! Om barnen åt? Jisses ja! Vilken fin "första middag" vi fick! Finner inga ord!

Har blivit fasligt mycket tvättande idag pga "gästerna" men jag är tacksam över tvättmaskinen! Inte bara över den men speciellt en dag som denna. Ted har gjort sin Matteläxa superbra och idag halvt på engelska. M satt med, hjälpte honom och vilket team dom är. Sedan drog Lias i M och en koja byggdes, tv spel och det slutade med tre killar i Lias säng, skratt och bus. 
Jag fick vara "the Boring one" och vid 19:45 acum/nu avbryta. 
Gaddarna borstades och sagan lästes. Barnen somnade som två ljus på fem minuter. 

Nu sitter jag intill M, han tjoar till fotbollen och jag...ja...jag är tacksam, njuter och mer och mer älskar Livet och mina Tre pojkar ska vi inte bara prata om. 

Han har gjort ett toppenjobb idag! Han har ansträngt sig till max och funnits där hela dagen. Saker som fått mig att tappa hakan. Han ser, är med och faller för mina två små. Han är trygg, snäll och omtänksam. Han är en man att kunna räkna med och tar hand om mer än vad jag kan beskriva. 
Tänk själv att komma till ett nytt land, och sedan inte bara detta...två små barn att lära känna och Han min M gör detta med bravur! 
Min M, en del av min Fina Trio. 




Tre pojkar rusar mot pizzerian...

- Ruuuun for Pizzzaaaaa!!!!


Kommentarer
Postat av: Kikki

Men hallå, hur länge stannar han ? :D

Svar: Vi får väll se...;)
SeLuNa

2013-10-22 @ 21:21:15
Postat av: Ann

Det kallas kärlek<3 Gud vad glad jag är för din skull......Kramar

Svar: Tack Ann tack! Det måste vara kärlek ja ;)
SeLuNa

2013-10-23 @ 10:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0