Bowling med

Kass utgång för mig. Herrejisses så dåligt det gick.Jag tror aldrig jag bowlat så dåligt. Mina tankar var verkligen inte med mig alls, och klotet hamnade mer i rännan än på banan. Jag tappade klotet innan jag lyckats få iväg det på banan och diverse svordomar haglade ur munnen. Ja, så butter blev jag. Men EN strike did my night. Sedan var det slutspelat. Ha ha ha....

Lilla Mor Lillan blev firad! Förra lördagen fyllde ju min Tinas lilla mor och så även jag kallar Mor 65. Hon blev så  nöjd och glad! för hittepået att bowla och umgås. Mat och dryck, buffén var helt ok annars är jag inte alls mycket för deras buffé. En god cider...favoriten Strawberry/Lime.

Nu får det vara bra med "sockerdrickan med alkohol i". Kommer köra non cider ett tag nu. Det enda som innefattar något med alkohol i får bli vin. Nu låter det som jag dricker massa men det gör jag självklart inte. Bara det att det är enklast att ta en cider både på restaurang och pub. Eller? Vem går runt med ett vinglas? Jo, isåfall jag nu. Nu blir det all in med träningen. Två månaders träning har gett reslutat och det sporrar mig. Ännu mer än innan och nu jäklar! Vi vet ju alla att alkohol och träning är inte den bästa kombon. Vill man verkligen skapa och forma så gör man sig bäst i att hålla sig borta från det. Sedan om jag vill njuta av ett glas vitt...så gör jag det. Det beror ju även på (detta med alkohol) hur ofta du intar alkohol. Att jag dricker ett glas vin en fredagkväll, eller en lördag varannan vecka är ju inte en storkonsument. Ha ha. Men då jag går ut är det oftast cider, drink eller Smirnoff som gäller. Slut på det. Kör man så hälsosamt med allt annat som jag gör nu (okej jag har mina mina laster som alla och min är nikotin) med träning och kost så kan ju faktiskt detta var ännu ett steg till ett sundare liv och en välmående kropp. Hör ni så peppad jag är? Det sprutar nästan ut från öronen så taggad jag är. Nog om detta jidder jadder....

Fotboll på det....ja på storbildstvn samt sedan hem till Tina och kollade fotboll och roliga Youtube klipp. Markus spelade gitarr och såklart min favorit "Halleluljah". Jag kan lyssna på den om och om igen. En trevlig kväll som avrundades med tandborstning runt midnatt och sedan stöp jag i säng. Under min sänghimmel...

 

Jag har faktiskt haft lite lyx denna veckan med många sovmornar. Även om lyxen inte var rolig. Lyx kallar jag dock att strunta i telefonen och strunta i klockan (delvis, svårt för att släppa det helt). Ställer alltid klockan om jag så även är ledig. Veckan har ju bestått av magsjukan från helvetet...Två och en halv dags "jag är inte alls Johanna" dagar. Minns inte sist jag var så dålig (jo...tre år sedan). Då uppskattar man hälsa mer och mer. Dom gångerna man är sjuk eller mår dåligt. Både fysiskt och psykiskt. Haft en släng av både och nu ett bra tag och kämpar med att komma tillbaka. Inte så konstigt kanske att det visar sig fysikt på mig nu  när jag tänker efter. Jag är ganska så bra på att stänga av (försvarsmekanism) det psykiska. Jag grubblar men i min ensamhet och hanterar det jag tycker är jobbigt en bit  taget. Det är så jag gör och det funkar på mig. Jag exponerar mig för det jag tycker är jobbigt bitvis. Gäller bara att hitta sin "grej" sin nisch att hantera livet med. Vi vet ju alla att det kommer både bra och dåliga dagar. Finns ingen som alltid har bra dagar, och tvärtom. Även om det kan kännas att varje dag är pest. Så kan man sätta sig ner vid dagens slut och faktiskt ta sig en funderare.

 

Vad har jag gjort bra idag? Vad har gjort mig glad idag? Någon som fått mig att le.. har jag fått någon att le?

 

 

instargram: selunaseluna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0