30 - 9

Jaha, innan jag åkte ner till Santo kom jag igång riktigt bra med kosten. Både tidsmässigt (åt bra tider och regelbundet) samt bra kost. Så som jag brukar äta. Eftersom mina prioriteringar varit annat senaste året har både kost och motion fått "lida". Men efter jag kom hem från Santo fick jag en smärre chock. Jag kan inte få upp byxorna över ladugårds baken. Men jisses! 3 veckors slarv hade satt sina spår. Vad är då slarvet?
Öl, cider, pajer, flingor, yoghurt (med smak=sötad) , frukt i mängder, juice, drinkar, pasta..

Sant. Har nog aldrig ätit en så god Pasta Carbonara som på Oxygen. Jag var mätt HELA dagen. Vilket resulterar i att man inte äter förrän sent sent igen. Så både kosten, och tiderna är en orsak. Dryck likaså. Jag klagar inte, åker inte ner till en Grekisk ö utan att få njuta av Mythos, Sangria och Raids Cosmo.
Träningen var det betydligt mindre av. Ute och gick mycket! Men intervall tränade inte mycket. Så...
Summan av kardemumman.
Better be me again. För 9 dagar sedan startade jag med strikt kost, och träning i vanlig ordning (har inte ökat intensiteten mer än vanligt). Så som jag brukar träna. Eftersom barnen är hos mig nu i 3 veckor så kommer det inte bli så mycket Gym men mycket ute, spinning (ja gym) och hemmastyrketräning. Kan inte gå till gym och ta upp all ledig tid med träning. Barnen kommer först och deras önskan. Sedan kan jag ju alltid träna då dom somnat eller som nu ute och gå var rast jag har. Samt spinning i vanlig ordning.
Jag kom ju hem och såg sådär gravidsvullen ut. Ja, det kan gå fort och min kropp är i behov av kontinuerlig aktivitet.

Nu: jag får upp byxorna. Kan inte knäppa riktigt än. Ser inte ut som om jag är på tjocken längre. Har inte vägt mig, men efter 14 dagar ska jag. Plus fyra kilo (!!!! jag vet sanslöst) hoppas jag blivit minus lite, och sedan är det bara att fortsätta för att nå nästa delmål.

MÅL är bra att sätta, samt belöningar.


Bara att "keep going".


Bilden: igårkväll, på Gym. Styrka innan spinning 60min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0