Loke

Då har mina små åkt med Pappa till Lalandia....Helt tyst i huset. Men....dagen har varit fullspäckad fram tills skrivande stund. En kylig och frostig morgon i bilen på väg till en dags jobb. Jag var lite trött efter en sen arbetskväll igår, men vaknade snabbt till efter kaffet. Sedan var det bara att kicka igång dagen. Arbetsdagen avslutades med överraskning för Syster Ann som nyss fyllt jämnt. Så det firades med tårta och kaffe! Sedan ett APT och det var många närvarande. Trevligt när vi är så många samlade i personalstyrkan. Blir så härlig stämning! Efter en dag på jobbet gick jag en sväng på stan, så konstigt. Inget eller ingen att skynda hem till. Jag strosade en timme och fyndade i vanlig ordning. Nu är jag varm om huvudet denna vintern med. Liten Loke och Mamma Nana fick presenter handlat. Efter det var det hem och bita i ett surt äpple. Ett stökigt hem....Mindre kul men Johanna jollrade genom det med Skaburbian i högtalarna. Ikväll väntades det ju finbesök. Jag tog en promenad i kylan ner till byn och införskaffade lite diverse skit som man alltid handlar på ICA. (Ha ha) Väl hemma igen så blev det en dusch och eldning...För javisst nu är det kallt ute. Sedan bakade jag Lailas recept på scones men bytte ut mot dinkelmjöl. Skärpning Johanna nu...(hmmm).

Dukade fint, skrev kort och när allt var klart kom Nana och Loke. Det var i somras sist vi hann prata utan att bli avbrutna. Men nog år sedan vi fick prata så länge som vi gjorde ikväll bara vi....och ja lille Loke med. Han somnade gott hos sin mamma och javisst fick jag ta över. Åh, han sov, gjorde bebisljud och luktade så gott. Finns inte mycket som är mysigare än just detta.....


Kommentarer
Postat av: Lottis

Fina bilder och det ser hur mysigt ut som helst.
Kram :)

Svar: Åh, det var så mysigt ;) Snusa på liten bebis!!!
SeLuNa

2012-11-01 @ 19:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0