Etiska frågor

Dagens utbildning

 

 

Trots en hektiskt och hemsk morgon så gick allt vägen. Vill skänka ett stort hjärtligt tack till Förskole och Fritidspersonal som har överseende med en förvirrad mamma just nu. Guld värt att ni finns! Framför allt hur ni kan lugna en stressad mamma. Jag längtar efter lite ro, då allt detta nya är inne.

Alla nya intryck har kommit på plats och jag kan börja känna mig inne i det nya. Konstigt va?

Idag kom min kollega som inte hittade till mig så hon var lite sen (vilket var tur för mig) och hämtade upp mig. Vi styrde kosan mot Helsingborg och Elite Hotel. Här gick dagens utbildning av stapeln. ETIK på dagens agenda eftersom vi är Etikombud för vår avdelning. Dagen började med en mycket intressant föreläsning och jag fastnade liksom min kollega för den första föreläsningen. Det krävs en del för att trollbinda en publik och det fixade föreläsare nr 1 mycket bra. Jag tycker att historian bakom Psykiatrin är intressant, och kan lyssna i timmavis. Sedan har vi bjudits på både frukost samt en lunch där vi blev serverade. Visst kunde detta kännas lite lyxigt! Hotellet är ju verkligen så fint och här kanske man ska checka in någon dag? Värt att bo en natt och tura över sundet? Lyssnade även på en föreläsning om Självskadebeteende som jag är intresserad av att fördjupa mig i....

Trötta och fullproppade med information körde vi hemåt....och klart att vi ska köra fel men med trevligt sällskap vi fick tid att prata.... 

Eftersom det är måndag hade jag mitt måndagspass och sedan var det dags att köra hem igen. Duscha och något att förtära innan godnattsaga lästes. Sedan har tiden sprungit iväg....Planering, planering och åter planering. Spyr snart på det just nu men tror att imorgon efter förhoppningsvis lite sömn så är jag på banan igen. Det är sådan jag är....


Kommentarer
Postat av: Lottis

Du börjar likna dig själv på bilderna :).
Kram

2012-10-23 @ 18:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0