Kobolt

Hade en sådan underbar dag igår i djurparken!!! Jag trallar runder på det än ;) Teds glittrande ögon över att få komma iväg, om än "bara" till Skånes Djurpark och Lias lyckorus över TAKKKKTTTOOOORRR. Lias ville prompt in till björnarna men fick ju försöka att pedagogiskt förklara att det går bara inte. Han var så lycklig över att få klappa lammisar. Jag med ;) Djur är fantastiska att vara med. Barn och vuxna behöver djur. Endast vid reptilavdelningen som jag fick en kopp kaffe av Dolle och satt utanför med min Latte. Ted och Nova lekte så fint, de hade riktigt kul tillsammans! Kul att träffa Dolle igen efter tre år och igår hinna prata. Vi hade en mycket solig och trevlig dag, med grillning och lyckliga barn. Förutom när vi skulle bege oss hem...
Lias fick gräva med en grävare och vi hade inte fler tior. Grävaren "slutade då att funka" och Lias otröstliga skrik kunde höras över hela Höör tror jag.

Idag då? Ja, sista Psykiatrilektionen och vad avslutar man den med? Jo att se GÖKBOET såklart efter mina rekommendationer. Efter det ett betygssamtal med läraren och jag fick mitt MVG. Ligger på MVG på muntligt, praktik och uppgifter. Provet fick jag VG+ på. Ja, jag var trött den dagen efter nästan en vecka var dag på sjukhus så jag orkade inte reflektera mer än vad jag gjorde. Men det räckte! Jag har nått ännu ett mål och läraren sade att JAG har varit en utmaning för henne med. Hon visste inte riktigt om hon kunde tillfredställa mina behov och jag berättade att det har hon gjort. Så med mitt flin gick jag och två kurskamrater på lunch shopping. Vi gick och tittade på Lindex och där hängde dem! Mitt framför näsan som jag letat och lyckan total. Nu äger jag ett par kobolt blå byxor precis i det materialet jag ville ha. Med ett stort smile in på klassråd och rektor. Musik i bilen hem och snart ordnat allt praktiskt för denna dagen so far.



Största Lokatt jag sett! "Hon" var enormt! På bild Nova och Ted.



Män och barn





Ted & Mamma hurrar för solen



Hjärtegrynet som gillade de stora nallarna



Dolle talking in HTC, Ted & Nova springer mot äventyr och Lias känner känner känner...



Inspekterar lammisarna i början...



Åh, så ulliga och goa! Som Liten skren som en sol!



Yiiipppie!



Genom parken...



Springa i gräset



Kommentarer
Postat av: w

2012-05-14 @ 20:35:51
Postat av: Annika

Vilka fina hängseljeans :)

Vart har du köpt dom??



2012-05-14 @ 20:36:42
URL: http://missanika.blogg.se/
Postat av: Karolina, mamma till My ♥

SV. Hallå snyggo, Jag älskar dina hängslebrallor. Nyinskaffade?:)

Va sjukt att du är mindre nu än innan du fick barn, jag tror knappast att jag blir det. hehe. När började du träna förresten? jag hatar att träna men börjar faktiskt känna mig smått sugen på att börja med lite lättare övningar. men när får man lixom?

vad skönt, håller tummarna att ni slipper operation!

KRAMPUSS!

2012-05-15 @ 15:30:20
URL: http://lillamys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0