Valet och kvalet

Jag sitter nu här, nöjd med en effektiv helg. Lagom med allt, skönt att ha en hel helg och hinna göra och pyssla med det som är måsten men ändå så kul. Älskar att vara ute och arbeta! Lias har faktiskt varit ute HELA dagen förutom matpausen, annars fika ute. Vid fyra tiden ville han faktiskt in...ha ha. Lekt i grusen och geggan hela dagen, gissa om han inte var ren? Ted har haft kusiner här hela dagen.

Jag sitter nu här och velar. Typiskt oss människor, följer inte magkänslan...
 En tjej som var och tittade på min kamera idag. Åh, känns i hjärtat om jag ska släppa den. Min trogna vän nu i fem år. Men faktiskt dags att uppdatera sig, så mycket som jag fotograferar, och ett intresse som hållt i sig sedan jag var liten. Då är det faktiskt en investering. Vad man önskar men inte plånboken. Ha ha.
 Hör ni hur jag argumenterar mot mig själv men ändå till min fördel?
Jag har fastnade vid Photoshop igårkväll/natt och sitter här nu med. Har läst massa om kameror, och objektiv. Jag tror att jag bestämt mig. Det är ju så att objektivet är så viktigt det med. En Canon 7d får vänta, min plånbok gråter om jag köper den. Jag tror att det blir en Canon 1100d, tar kitobjektivet med (tror jag). Sedan efter massa tips och råd så blir det ett Tamron Macro. Ska jag? Ha ha...Vill kunna fota i mörker enklare UTAN blixt, använder väldigt sällan blixt. Därav blir det ofta mörka, nästan underexponerade bilder. Inte riktigt fint det heller, och det är inte alltid det går att rädda helt. Sedan vill jag kunna fota saker i dess naturliga storlek, riktigt nära.
Voila, ett macro! Tjååång!




Kommentarer
Postat av: AnaiisWilson

Mysig blogg du har !

Verkligen intressant att läsa :D

Har precis gjort ny design kika gärna in

Kram

2012-03-04 @ 21:49:27
URL: http://anaiiswilson.blogg.se/
Postat av: Felicia

typiskt tycker jag med, gör det man villl på en gång och inte vlea. tusan. så fina bilder!



SV: den kiom inte...

pussar

2012-03-04 @ 23:11:39
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: EMMA MATTSSON

sv; jaså, men ååh va kul att få se det live!:D

ja loreen är helt underbar :D

jag ska kolla efter dig ;) hihi

Ja det är bara bra med mig:) hur är det själv? ;)

kram kram

2012-03-05 @ 09:53:06
URL: http://emmwahmattsson.blogg.se/
Postat av: Felicia

SV: blahaa, men tror jag blev klar iaf! tack



puss

2012-03-05 @ 14:44:39
URL: http://fjaelkis.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Detta HAV av kameror! What to pick liksom? Jag är så jäkla snål just nu så Iphonen och dess appar får duga. Sen har jag ju min stenåldriga canon jag med! Den fungerar riktig bra. Bara att jag är lat att släpa med mig åbäket. Men visst tusan skulle det vara kul att vara lite modern såhär på 2012 talet!

2012-03-06 @ 11:11:35
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0