Magkänsla

Åh, ännu en dag och..
- Är klockan redan halv fem?
- Va, kvart i 8?
Dagen har susat förbi. Imorse kom Ted på tio minuter innan vi skulle köra:
- MAMMA, kan du packa en påse med Trollkläder?
-What?
- Ja, du vet lite Trollkläder jag kan ha på mig.
Jag hade ingen aning om att det var utklädnad på g med idag, endast att de skulle ha Trollfest och han har haft med sin och lillebrors Trollbok "Under Ekens Rötter". Idag åkte två tovade troll med samt en Trollsminkad Ted. För det kunde mamma fixa snabbt och lätt, men Trollkläder trodde han kanske att jag hade i min klädgömma. Har lovat honom att vi ska spöka ut oss till Troll snart, både jag och han. Kan väll vara kul?
Självklart blir det ett stressmoment, som egentligen inte hade behövt vara det.
Båda barnen lämnade och Liten som blev lite ledsen, tungt. Bussen in och jag var inne i min musik när Vackra Jennica tjoade på min. En snabbtalk innan jag promenixade vidare till Praktiken. Ännu en dag 8-17...
Lunchen gick med i rasande fart idag, jakten på vårjackan blev inte lyckosam. Ha ha, bättre lycka nästa gång?
Väl hemma möttes jag av en Lias som klättrade upp i famnen och kramades och kramades.
- Har du saknat mamma?
Lias nickar och skrattar! Sådär med glimten i ögat...Men Ted...
Ted var lite konstig igårkväll, lite nedstämd och ovanligt trött. Idag möttes jag av en kille som låg på hallgolvet. Ledsen och halvsov. Fick upp han i sängen sin och jag valde att gå upp och prata med honom. Var inte mycket han ville säga, men efter en del om och men och en deal så berättar han varför han är så ledsen. För att han inte kunde leka med någon ikväll....Hm, jag sväljer inte riktigt det. Jag känner honom för väl för att riktigt tro på det. Jag litar på honom, men inte på honom när det är något han tycker är jobbigt att berätta. Jag hade lovat
(
har betonat för Ted alltid att när man lovar så lovar man) honom, en deal att om han berättade varför han var ledsen så skulle han få vara ifred och löftet höll jag. Han har sovit sedan dess och sover än. Har skrevit en novell (ha ha) till personlen på skolan och pratat med en väninna ikväll om det. Jag är orolig, men jag ÄR mamma med. En riktigt orolig mamma av mig, kan ju vara så att han bara är ovanligt trött just dessa dagarna. Jag hoppas det, att glada Ted hittar tillbaka snabbt.
Fotade mycket i helgen, självklart för att Lias fyllde år, och därav blir det ännu mer foto än vanligt. Bjuder på en fina bilder på mina pojkar i Happy tillstånd på självaste 2-årsdagen!

 Så underbart härliga killar!

 


Kommentarer
Postat av: Fröken M

hihi.... du måste visa en bild sen på "hela familjen troll" - jag tror dock du skulle vara ett väldigt VACKERT troll raring !! kram

2012-03-28 @ 21:38:46
URL: http://frokenmela.se
Postat av: AnnaPannaA

Raringarna! Mysig bild på såpbubblor...



Jag är oxå väldigt nyfiken på att se Trollmor senare! ;D



Det här med att lova saker är verkligen superviktigt för dom! Dom glömmer inte i första taget. Skönt att du kunde kompensera med annat.



Ha en fin torsdag pumpkin!! <3



2012-03-29 @ 10:23:32
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: AnnaMalin

Sv: Tack, vad go du är! :-)



Underbara bilder. Det är ju sååå mysigt att blåsa bubblor!

2012-03-29 @ 15:58:07
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: maxiander

Trollutklädnad låter underbart ;) Fint med bubblor.

2012-03-29 @ 16:01:33
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Felicia

VAd sött det där lät, och tiden bara rusar. för få timmar. det räcker itne till.. söta bilder!



SV: Meeeeeeen tack. Dom är från kappahl :D :D du är så snäll :D :D <3



pusss

2012-03-29 @ 17:10:35
URL: http://fjaelkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0