Nattens dröm

Vilken dröm inatt! Jag drömde att jag helt plötsligt stod på stranden i Mauritius eller om det var Maldiverna. Jag vet att jag "känner igen" stranden från något. Kanske en resetidning? Jag tittar ut på havet, vattnet är verkligen kristallklart vitt och jag frågar Ted om han tror att man kan se fötterna om man går i?
Jag går i men vågar inte gå i långt, klart jag ser fötterna. Går sedan upp igen och Ted rusar i vattnet på två sekunder. Där är sjölejon (!!!!) som badar för fullt med. Jag får en hemsk känsla......Finns inte här hajar...?hur  Jag ser Teds mycket blonda kaluffs i vattnet, djupt. Så blond är han inte egentligen som i drömmen. Har hans hår blivit solblekt kanske? Jag skriker på honom att komma längre in. Han hör mig inte....Sedan simmar han in mot land (jaaaaaa....han simmar). Jag ser i min fasa en fena som närmar sig honom snabbt. Mycket snabbt och Ted är PRECIS vid strandkanten då hajen tar ett grepp om hans lilla ben. Drar iväg med honom och alltgår fort. Ted skriker:
- Nej nej nej!! En haj!!!
Jag ber till Gud,skriker och hoppar i!!! Sedan minns jag inget förrän jag ser Ted på stranden med kryckor och stödskena. Han sitter där. Jag skriker på honom...
- Mamma mamma säger han.
Han lever, han lever!!!!!! Minnesuckor om hur detta gick till....
Men jag vet att han lever och benen är kvar. HAN har varit på sjukhus och fått hjälp?
 
 
Vilken sjuk dröm! Jag vaknade för en timme sedan, kunde inte somna om och jag sitter och tittar på Ted nu som sovit gott på soffan inatt....tack gode Gud. Han öppnade precis sina bruna och tog tag i fjärrkontrollen....
 
 
 
"Red Beach"
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Tack hjärtat ! Jag hoppas vi ska kamma hem en liten vinst med den :)

Härliga strandbilder ! Jag hoppas vi ska kunna odla lite nya fräknar på standen idag - det ser lovade ut än så länge i alla fall :)

KRAAAAM

2012-07-21 @ 10:02:01
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0