Medans barnen snusar

Den lediga veckan blev snabbt till en vecka med jobb. Varvat med den sista lediga tiden innan skolan ska jag jobba. Jag vaknade pigg och utvilad innan klockan ringde. Har haft tredje natten nu jag drömt en massa. Det är som att gå och lägga sig och sedan hitta på en massa på natten fast man sover gott. Första natten drömde jag att jag rymde från ett fängelse med en kollega, jag räddade barnen men var tvungen att släppa ut några intagna. Andra natten drömmer jag att jag är underklädesmodell och denna natten var inte lika trevligt. Även om jag bara minns lite så handlade det om stora håriga spindlar. En morgondusch var att önska. Så härligt att ställa sig i duschen på morgonen innan de små sötnosarna vaknar. Komma upp till en rykande kopp kaffe och få sitta en stund i tysthet. Tysthet är det dock inte helt. Det blåser något kopiöst ute! Bara inte taket lyfter!
Det blir en kväll idag på jobbet. Jag ska nu få tag i kurslitteratur och tvätten ska hängas då den är klar.
Barnen får sussa en stund till, några dagar till då man slipper väcka de små tidigt. Sedan drar det igång och vardagen med det. Men just nu låter jag de sova gott under det varma täcket.


Kommentarer
Postat av: teddy

Hej godingar så fina ni är på kortet <3 all kärlek till er.

Nyår var helt underbart. Vi bodde på hotell och åt nyårssupe. Mums!

Haha sicka sjuka drömmar du har, samma här. Man är ju i en egen värld under nattens gång.



Kram kram från oss

2012-01-04 @ 18:11:07
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Patrycja

Ja dagarna går så himla snabbt när man är ledig. Härligt att få njuta av "tystnaden" :)



Här har min sambo varit hemma i ca 3 veckor så barnen har myst med oss varje morgon :) så härligt.

Men som alltid ska man tillbaka till vardagen. Fast jag längtar, har nedräkning nu.



Varit hemma i snart 2 år så det ska bli super skoj att i mitten av feb börja jobba.även om man hellre vill sova middag om dagarna ;)

2012-01-04 @ 21:50:16
Postat av: Johanna

Spännande! Härligt att vara ledig, samtidigt som det är skönt att jobba sen igen. Vad jobbar du med? Önskar dig en fin vecka ;)

2012-01-04 @ 22:07:35
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Spännande! Härligt att vara ledig, samtidigt som det är skönt att jobba sen igen. Vad jobbar du med? Önskar dig en fin vecka ;)

2012-01-04 @ 22:07:57
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0