Vitelivitt

Ska mycket bli...Från att vara ett bord som bara står i uterummet i en hörna bara för att fylla upp till att bli ett kommande soffbord. Eftersom bordet var fernissat så var lite lite jobb med att få det slätt och ner till trä. Men...med Patriks tips, hjälp och "såhär kan du göra" så blev det minsann bra. Bordet är målat en gång ikväll och även om det redan är "torrt"....eller klibbfritt så väntar jag tills imorgon med att stryka det ännu en gång...Kommer bli så fint, det vet jag. Jag vågar nog inte chabby chica det....Låter nog det vara vitaste vitt. Hur ska det gå med köksbordet och stolarna tro? Lite mer att måla (men det har jag ju övat på en del efter över fem år i huset) men just förarbetet som är så enormt viktigt har en vis man lärt mig....Det är ju det som är det tråkiga med och med mitt tålamod. Vi får väll se...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gör du för att få det slätt? Utan penselsträck eller rollerknotter=)? Vilken färg använder du?

2012-12-07 @ 11:59:18
Postat av: Johanna

Ha ha....ja du. Patrik är mycket duktig på målning och ett bra tips är förarbetet. Slipade. Sedan använde jag färg jag hade hemma. Våtrumsfärg (ska man ju inte) annars vit snickerifärg. Använde bara pensel och dra penseln lätt, tryck inte och lååååånga penseldrag. Det ska målas minst en gång till och kanske slipas en gång till innan dess för att få det jämnt. ;)

2012-12-08 @ 09:56:50
URL: http://seluna.blogg.se
Postat av: Johanna

Våtrumsfärgen är tjock att jobba med, inte som lack... Funkade bra!

2012-12-08 @ 09:57:34
URL: http://seluna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0