Målarstugan

I Kungspsparken....
Vaknade av att Farfar klappade mig på kinden strax efter 8. Tänk när jag var liten? Samma känsla att komma upp, eller hoppa upp för jag mår så bra här hos dom. Farmor nyss gått upp och vankar i sin pyjamas fortfarande. En lugn frukost och sedan tog jag och Farfar oss ut i snökaoset. En promenad till Maxi där Fin Antikvit färg införskaffades. Sedan hem igen....
Stolarna som redan var slipade och grundade är nu målade. Blir så fina! Sedan slipade vi köksbordet mitt och jag har grundat det. Mitt i mitt målande serverade Farmor kaffe. Är hon inte ljuvlig? Nu är det snart pannkaksbak på G. Skutta in i duschen och få av färgen jag kladdat i håret....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0