Ave Maria

Åh dessa dagar är guld värda. Jag och barnen  riktigt njuter. Av varje sekund och inget tjafs på hela dagen. Bara goda glada miner och det var så skönt att "stänga in oss" och vara bara vi tre. Vi har hunnit med massa kul. Ja, tänka sig vad man kan hitta på. Vi bakade Chokladbollar med Stevia. Jovisst, dom var goda enligt Ted som är väldigt "grätten" och är glad för det söta här i livet. Sedan bakade vi peppisar. Alla tre tillsammans gjorde gummor, grisar och hjärtan. Lias åt bit efter bit efter bit. Såg så kul ut hur han rullade små bollar och stoppade glatt in i munnen. Ted skrattade och studerade honom. I bakgrunden lyssnade vi på Celine Dions jullåtar...
 Det blev Ted som fick bestämma middag och Spagetti och Köttfärssås är en höjdare och självklart ville han ha det. Mammas köttfärssås är dock inte som Pappas men det gick ner. Vi har tittat på film, städat och plockat lite. Jag fick rycket att efter pepparkaksbaket klippa småpajsarna så det gjorde jag. Ted fick en cool frilla men Lias var det lite svårare med. Han satt ju inte stilla och livrädd för saxen för trimmern var big no no. Bada mätta glada barn (okej inte jätteglada för Lias ville minsann inte sova) sover nu. Jag har varit ute på min PW och fått andas luft och gå på bar mark. För snön som låg tät innan är nu mer och mer försvunnen. Så nu kan jag minsann ut och traska och passar på. Skönt att avsluta kvällen med det, en dusch och lite Photoshop.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0