Ångesten är påtaglig

för många men inte för mig. Många som slutar sin semester idag...Den "stora industisemestern är över". Jag kommer ihåg när jag var liten och Pappa var tvungen att börja jobba igen. Det var dock trist. Det var ju lyx att ha Pappa hemma var dag! Jag är piggelin även idag. Njuter av lugnet och dricker mitt morgonkaffe som är väldigt viktigt var morgon. Idag har jag en kväll på schemat, barnen ska på förskola och fritids för första gången på 4 veckor. Tycker det är ganska så lyx att dom varit lediga i 4 veckor. Inte alla som har dom fördelarna. Samtidigt som barnen faktiskt behöver sin lilla aktivitet om dagarna. Tror att dom saknat det! Semestern har gått fort, som vanligt fort och nu inleds en härlig månad. Augusti, nej jag är inte sen....Vet att det är den 6 augusti. Ha ha ha!
Detta med pendling, från ett ämne till ett annat. Min pendeltid är perfekt. Visst hade jag önskat att kunna cykla till jobbet som back in the old days. Men samtidigt pratade vi om detta i helgen. Det är faktiskt skönt att hinna varva ner den halvtimme på bussen eller 20 minuter i bilen....
 
 
 
En blåsig kväll i Tylösand. Ja, Ted ville bada! Inte klok! Han badade fötterna och hade lätt kunnat hoppa i med full mundering. Tokungen. Jag huttrade som en naken kyckling!

Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Sv: Jag vet, mycket underligt och skrämmande på samma gång! Tack söta du, för kommentaren om bilden!

Skönt att du inte känner någon ångest. Inte jag heller, som började idag jag med. Känns helt ok, även om det är väldigt nice att vara ledig också ;-)

KRAM till dig!

2012-08-06 @ 21:52:37
URL: http://annamalinform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0