Plask

Åh jisses vad fort denna dagen gått. Fått se hur mycket som helst och nästa vecka ska jag gå med ssk och öva mig på att ta blodprov och ge injektioner. WIHOO. Det är ju lite läskigt detta med att sticka, men jag vill så gärna lära mig och säga att jag kan minsann. En merit det ;)
Väl barnen hämtade och lämnade med Pk på badhuset. Jag är hemma en snabbis och byter om till spinningoutfit. Ska bli så skönt att få träna idag igen. Lyx och det unnar jag minsann mig. Min rygg mår så mycket bättre då jag tränar ofta och jag blir piggare, piggare än vanligt? Ja, minsann det blir jag.
Ted han är så rolig. Jag berättade när jag hämtat honom från Fritids att vi tänkte att Lias nog är trött efter bad sen ikväll så han somnar nog tidigt. Jag frågade då om Ted ville spela spel med mamma och pappa. Ha mamma och Pappa för sig själv en stund. Jag och Patrik har nämligen pratat om detta, känns som om Ted kommer lite skymundan stundvis. Lias kräver så mycket uppmärksamhet och man blir ju ofta avbruten då man gör något med Ted. Det har kännts lite jobbigt. Vi vill ju ge Ted tid med, missförstå mig inte nu. Ted får uppmärksamhet. Men vi gör oftast inte något bara vi. Det är ju oftast att båda pojkarna är med. Vill ni höra Teds svar?

- Men mamma. Jag vill ju träffa Lias lite med. Jag vill ju leka med honom, inte bara träffa er! Lias kan vara med.
- Ja, men Ted vill du inte göra något själv med mamma och pappa?
- Jo, men Lias kan vara med, det gör inget mamma. När du lämnat mig på Fritids i morse saknade jag Lias....

LIAS LIAS LIAS, det är sanslöst hur ofattbart go vår Ted är. När vi kommer hem så drar Lias fram ett täcke ut garderoben i barnens sovrum. Han puffar till det i Teds säng och tjoar efter Ted. Han lägger sig ner, och Ted bäddar ner sig intill sin lillebror. Sen omfamnar Lias Ted med sina små armar och Ted håller om sin lillebror. I några sekunder ligger de och tittar på varandra och ler. Deras kommunikation är fantastisk!



Tänk så många år ni kommer glädjas av varandra!
Jag blir så lycklig när jag tänker på detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0