Just the way you are

Du är unik, precis så som du är.

Idag var det full rulle på morgonen. En Ted som klagar över dålig nattsömn, det är ju tyvärr inget man kan stanna hemma från skolan för. Han sade inget om detta, men hade säkert mer än gärna gottat sig kvar i sängen.
Jag har nu precis lämnat in min VG-MVG i Etik och Livsfrågor. Det snurrar i mitt huvud av argument och det är en ganska så stor fråga. Vad är en människa? Hur ser DIN människorsyn ut? När man väl börjar fundera på detta så snurrar det till rejält och man ser att oj oj oj så mycket åsikter jag har. Så många tankar och funderingar. Hittade en blogg där K skrev om just detta, hur man ser på en människa? Det hade startat en diskussion. Vi tänker alla olika, men vi är alla ganska så lika. Jag tycker att feministernas tankesätt är bra (jag är inte feminist men tyckte att det var vackert) Det fastnade lite, precis som Freud och Maslow...Gamla Kloka Herrar!
Inget Jag, utan ett Du.
  Väntar på samtal från Studie och Yrkesvägledaren och tar nu en liten break efter en intensiv morgon. Jag tycker jag är väl förtjänt av en "rast".
(hänga tvätten och vika tvätten)

Sedan åter till lite studier.


Använde Frippans vackra örhängen! Gudomliga!

 



Skål för Farmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0