It´s Saturday

Åh, jäss. Idag är det lördag och än så länge har den varit helt underbar. Barnen valde att vakna okristligt tidigt idag.
- Kan ni inte somna om? Vad ska ni upp och göra nu? Vet ni hur tidigt det är?
Men barnen ville icke somna om.
- Du kallar när frukosten är klar?
Mycket riktigt...
- Det är frukooooost!
Jag kröp in i morgonrocken och när jag gick ner trappan kände jag doften av nybryggt kaffe. Hallelulja!
En morgon som bestod av mys i soffan till film. Jag har minsann dammat här hemma och nyser som en tok av det. Dammsugat och dansat med dammsugaren. Lias har tultat runt här, precis som han gjorde länge igårkväll. Ted har återhämtat sig från sin febriga fredag. Han har mest spenderat förmiddagen på soffan med sitt gottis. Patrik gjorde varm choklad och det njöt vi av till förmiddagsfika. Inte nyttigt idag inte...
Nummerskylten är fastskruvad nu så nu hänger den inte på svaj mer, fyr i pannan ,och ikväll ska vi ha det riktigt varmt här inne. För inatt har har varit så kallt så kallt! Nära frysgrader ska ni veta. Men hösten är ljuvlig och välkommen. Tvätten är borta från torkställningen och ja, ni vet sådant som man har att pyssla med var dag då man har ett hushåll. Inget märkvärdigt. Det lilla som gör det. Bara att få gå coh lägga sig i en renbäddad säng är så  ljuvligt att jag smäller av. Jag är tokig med denna sköljmedelsdoften och doften av nytvättat och rent. Liten fetisch maybe? Maken är nu nere och handlar inför ett storbak här hemma. Efter många om och men sover Lias, idag ville han inte alls sova. Ted leker med kusin Erik, och Svärfar arbetar i badrummet. Det växer fram sakta men säkert. Jag går i en härlig tunika, förklädet på och diademet i håret.
Nu ska det bakas både frallor och Leila brownies.


Liten Lias i Mars, rensar kläder till sin kompis som ännu låg i magen.
Han har mammas sinne för ordning och reda bland kläderna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0