Hey ho

Åh, så ruggigt tidigt idag. Ingen av oss här hemma som är speciellt förtjusta i dessa extremt tidiga mornarna. Idag blev Liten ledsen, men Ted glad över att få komma från mamma lite. Ha ha. Tror Ted blev så nöjd med vår lilla stund igår så han vaknade på ett strålande humör. Väl framme på Praktiken så hägrade kaffet inte så värst. Blev lite Proviva till en magen som inte fått frukost. Jag snoozade för länge. Det har gått så bra idag med och trivs bra med det jag gör. Speciellt med Eva som idag fyllde år. Vi cyklade minsann idag med, och jag köpte lite goda cookies till fikat och bjöd på. Hämta barn, hemma. Landa. Massa som ska göras. Efter ett röj här hemma, och tack vare snälla små så valde jag att bära upp och in utemöblerna från Jutlandia som vi har. Åh, det har regnat så mycket nu och nu tycker jag att det var dags. Maken sov på soffan, och har vilat hela dagen. Han är förkyld, hör och häpna. Ha ha ha. Jag greppade tag och bar upp både stolar, bord och bänk. Parasoll och sedan tittade barnen förundrat på när jag bar in de. Lias hjälpte till att torka av alla möbler, och damma i uterummet som tyvärr använts dåligt detta året. Men med ett badkar och dörrar samt andra badrumsmöbler har det bara känts bökigt att sitta där. Lias tycker verkligen att det är kul att damma och torka. Så kul att se hur han koncentrerar sig till max med tungan ute på svaj.Han tycker om att fixa och dona precis som Mor sin. Ted pallade alla äpplena från mitt träd, skitunge! Efter en massa städ valde vi att ta balkongen med. Vår stora fina balkong som vetter mot skogen! Lite kvällsmat....Sedan var det dags för mitt måndagsjobbnöje!
Jag måste få säga att det var det bästa passet jag haft! Fan vad kul vi hade. Så många som livade upp kvällen och som blev snordränkta av svett. Ha ha. Fick många roliga kommentarer och det var ett glatt gäng som satt på cyklarna ikväll. När passet var slut sade en glad spinnare:
- Ah, åh...Fy fan vad jobbigt...!
Vi skrattade alla och ja hjärtligt skrattade för vi hade alla så kul tror jag. Mer och mer lär man känna dessa goa Markarydsbor. Om de blev svettiga? Åhhh jässs!


Maj 2011, Lias kollar in gräsklipparen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0