Guldbiljett

Åh, *landar i soffan...
Måndag och måndagar betyder fullt ös. Den dagen vi är hela dagen i skolan. Men jag tycker det är så kul att komma in och träffa alla sköna, omtänksamma kurskamrater.
En tidig morgon, inte så populärt hos barnen men det gick. Vi hade Omvårdnad hela förmiddagen och så intressant det är. Vi har pratat lite av ett favoritämne (så mycket annat vi pratat om med) Injektioner och Suturer. Vi har fått lyssna, känna, klämma och sticka. Ja, jag använde mitt äpple. Apelsinbrist! Så intressant det är! Lärt oss hur man ska sätta stygn och ta stygn. Vår lärare Susan är grym på det, syntes!! Efter en förmiddag hade vi trevlig lunch i kårlokalen. Det bar sedan av för Studiebesök på Stöttecenter (psykiatri). Jag hämtade hem barnen. Kom mitt i Lias eftermiddagsfika, fick vara med en stund. Så goa de små är. Vet precis var man tvättar händer och hur detta ska gå till. Väl hemma så gjordes det middag, och förberedde en paj. Maken hemma och vi avnjöt en kvällsmiddag hela familjen. Sedan var det dags att foga badrum och Lias fick glatt hjälpa/stjälpa till. Ted var med även han. Jag stod utanför och strök och vek tvätt. Vill verkligen slippa det imorgon. Efter ett tag så var Lias täckt i fog....Dags för en kvällsdusch för barnen. Lite paj på äpplen och hallon. Ja, har man inte att göra (vilket jag alltid har) så skaffar man sig jobb. Nattedags för barnen, och efter en dusch kan jag nu koppla av en stund till en trevlig musiktävling...

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag älskar att stickas. Skulle passa bra som sjuksköterska.... Det är en dröm jag har, måste dock plugga upp mitt matte b-betyg och jag och matte är inte bästa polare...

2011-09-06 @ 09:04:10
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0