Happy

Gissa om jag sken upp som en sol idag!

Blev ett besök på Blomsterhandeln/Butiken Knopp & Stjälk. Där köpte jag en fin blomma och tryffel till Farfar Gunnar som fyller 83 år idag. Tycker så mycket om deras Chabby Chic möbler, som är från Danmark. Ack så vackra!  Hämtade hem barnen, det tar ju sin lilla tid. När båda barnen var med mamma sin körde vi hem till Farfar som bor tvärs över oss. Sjöng och han sken upp som en sol han med. Farmor hade bakat tårta med egna hallon från trädgården. Hon berättade sagor och Ted ritade med lillebror. Lias samlade alla kramisdjur, alla djur som även de har namn. Deras hus fylldes av barnaskratt och det syns att det blir mer liv i huset då. Underbart! Barnen fick lite choklad. Lias såg nämligen en Twistpåse på bordet. Han sade:
- Aeee aeeee och pekade. Jag sade bestämt att det blir inget godis idag.
- Åh, vi kan väll få bjuda på en chokladbit? Sade Farmor.
Farfar hurtade sig och tog påsen, öppnade den och under tiden stod Lias med ARMARNA I KORS och väntade tåligt på en liten smakbit.
Sedan kördes jag in till en kväll på 12:an. Så kul det var! Vilken kväll och jag har verkligen saknat just 12:an! DÄRAV mitt stora leende på läpparna!!!
Landat hemma och väntar på att Farfar (min skjuts) ska ringa och säga att han är hemma igen hos Farmor.
Nu packas det Idrottspåse och Innebandypåse inför morgondagen. Mycket att stå i och Ted vill helt plötsligt gå på allt han kan gå på. Ha ha. Som sagt, det är JAG som ska lära honom simma. Nobody else.

Fler som fyller år idag, 47 år idag. Ja, jag tänker jag lovar jag tänker. Varje dag och extra idag. Blir dock inte lika påtagligt och jobbigt då man har att göra en hel dag. Förser sig med saker att göra om man inte har att göra. That´s me.
Varje gång jag ser årtalet 1964 grubblar jag. Jag saknar och det gör ont. Men...Jag vet att tanken gör sin goda sak. Och kanske en dag, en dag kanske. Vill ju helst bara hjälpa henne. Vill veta vad som kan vara felet. Undrar hur länge jag ska behöva grubbla på det.

image description image description


IDA, min fina Ida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0