Snälla barn

Det var en fröjd, en sann fröjd att hämta hem Liten. Strålande glad och när vi väl var hemma så hämtade vi ner bilar, Hoho och luvan samt Topsy under lilla armen. Jag lagade kvällsmaten till pojkarna, och Ted kom hem. Han hade haft en trevlig eftermiddag med Rami, Nana och Zeke. Underbara fina ni! Maten på bordet och maken hemma. En snabbis kaffe innan jag körde iväg för mitt måndagsnöje. Väl hemma blev det kvällsfika med två glada sprudlande barn. Lias han kommer verkligen springandes mot sin mamma och gosar in sig. Skulle sedan såklart sitta i mammas knä. Ted har även idag pysslat till sin mamma, han vet hur glad jag blir över allt pyssel jag får. Så kul, värmer i mitt mammahjärta för det är oftast jag som får alla gåvor. Min lille konstnär. Han ha talanger och fantasi och det värmde ännu mer när Ted ville att mamma skulle läsa saga. Vi har först en liten pratstund om dagen om varit i skolan och Lias gosar med Ho ho under tiden i sin säng. Läser Snövit och barnen är sedan tysta och snälla och somnar gott. Så sprudlande glada och tillfreds idag. Jag känner mig lite korvstoppad efter all info i skolan idag, men samtidigt så kul. Haft en trevlig dag med fina kurskamrater. Nätet är lite segt, surfar på iPhonen. Vårt bredband ligger fotfarande nere efter gårdagens/eftermiddagens/kvällen och nattens storm. Ingen större skada på huset. Tre i sängen inatt, några tunnor och stora grenar som blåst på tomten. Löven hade ju redan Farfar räfsat bort och tur är väll att det inte kommit fler på vår matta. Fönstrena som var så fint putsade är nu inte lika fina. Speciellt inte i vardagsrummet, men det ska väll synas att det faktiskt hänt något i vår lilla by. Det var lite läskigt igår när det lät som om huset skulle lyfta. Som tur är så står det kvar. På fast mark. Ibland vet man inte med gamla hus. Vårt fina tomtehus.
Så Tomten ska veta att idag har barnen borstat tänder och tvättat händer ;) Hoppas att Tomten kommer med fina klappar till våra små. De ska minsann skriva önskelista nu i veckan!


 


Första adventsbaket. Katten Izor fick bara titta på, Ted ville ha med sin favorit på bild!




Kommentarer
Postat av: haidisblog ▲

GODNATT :)

2011-11-29 @ 00:14:26
URL: http://haidisblog.se/
Postat av: Fröken M - Vinn Aladdinaskar lagom till jul...

Åh vilka härliga bilder !! Klart tomten måste komma med en FULL säck i år :)

Kram på er !!

2011-11-29 @ 10:38:23
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Fröken M - Vinn Aladdinaskar lagom till jul...

Halloj ! Det är bara bra med oss ! Jag börjar se fram emot julen med allt vad det innebär :)

Viggo växer så det knakar och är ett riktigt litet busfrö så det är minst sagt fullt upp här hemma ! Kramar

2011-11-29 @ 21:02:16
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0