Första graden

Hujedamej sånt barn han va....
Denna busiga lilla 1 ½ åring!!! Han har så mycket hyss för sig, ja HYSS! Ha ha ha.
Idag var det Teds tur att gå till "tannamagarn". Fyra bissingar som skulle plastas, fixade han med bravur såklart. Lias satt i mammas knä och tittade med stora ögon medans jag assisterade Tand syster. Vilket team. Hon var så duktig och visade varje instrument hon använde och förklarade steg för steg. Mycket pedagogiskt gjort. Klapp klapp! Ted kollade in "verktygen" och jag tjabbade om bananlack som Ted så gärna vill ha. Fick han minsann med när han bad om det. Gott som attans det där bananlacket! Jag vill också ha de intrumenten de har!
Sedan hann Ted precis med resten av klassen iväg på utedag. Jag och Liten hade en förmiddag hemma bara vi. Den lille filuren kunde inte riktigt bestämma sig för vad vi skulle göra. Så mycket man vill göra när man har mamma helt för sig själv. Vid 11 tiden var det dags för den lille busen att åka till dagis. Idag blev han överlycklig då han såg dagis och sprudlande glad då han kom in. Ändå kom där tårar då mamma körde...
Jag har haft en hel eftermiddag inne i skolan och Erik lektion.
 Idag var det fokus på Självmord, eller som Kerstin sade: "Tacka nej till livet".
En väldigt givande lektion med först en extra förklaring av nyckelord och sedan en föreläsning. Jag kan säga att det var första gången det varit så knäpptyst i klassrummet. Alla lyssnade som ljus och många delvis jag fällde tårar. Vilken stark kvinna som kunde stå och prata om det hon varit med om. Jag gav henne all eloge och en bamsekram innan jag körde mot hemmet i sällskap av Pia. Barnen hemma, sen har jag spenderat hela kvällen med att bara rå om de små. Lias och jag har "bakat" med lera (han måste bara få lera i julklapp) och Ted har vilat sig efter en lång dag i skolan. Lias fick sig en tvätt och sedan blev han fönad. Nu läses det saga på ovanvåningen och jag ska ner och sätta rejält med fyr i pannan. Torsdagkvällen är kommen.
image description

image descriptionimage description


image descriptionimage description


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh cashewnötter är ju så gott! De hade jag nästan glömt bort! ;) Tack för tipset!

Klart vi ska skåla :)

2011-11-10 @ 22:14:54
URL: http://dobelieve.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

Godmorgon snäckan.

Skoj att du gillade min berättelse från min förlossning med min snäckan.

Skönt att det gick bra för din prins hos tandläkaren & det funkade bra med din andra prins under väntan..Ha en fin start på helgen.kram

2011-11-11 @ 08:21:47
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

Känns som det lär bli en beställning under dagens gång från Kappahl..Perfekt att de har en internett sidan som man kan beställa från nu..Inte alltid att tiden finns när man har små barn..Ha en happy fredag.kram

2011-11-11 @ 09:45:45
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0