Om detta må jag berätta

Vilken karldag jag hade igår. Jag backade med släp för första gången i mitt liv, och fixade det galant. Lyfte brädor och klöv ved. Humle och Dumle fick jobba. IDAG efter ombesiktning av bil fick vi rycket att köra till Helsingborg, jag blev avsläppt på VÄLA. Hämtade även mosaiken till badrummet som kommit. Underbara VÄLA och tillsammans med Lias gjorde jag affärerna osäkra. Patrik, Ted och Eric var på Toys r us. Jag hittade så mycket fint och trots en busig liten 1 åring gick det över förväntan. Mammsen kom med med mycket! Det gillas! Expediterna såg när Lias var ledsen, sen somnade han och jag förklarade att han inte orkade med mamma mer så han valde att ta en lur. Expediten skrattade och höll med om att det var bättre att sova sig genom det för en kille. De har inte psyke till det! Varit inne hos min Farmor som borde jobbat som sömmerska. Hon jobbar med mina 6 par byxor som förtrollas till byxor jag kan ha, kortbyxor och kjol. Helt fantastiskt vad man kan spara pengar och få nya kläder!! Ha ha ha!

Det roligaste idag var nu ikväll så jag och Ted lekte "krigare". Så sjukt kul!!! Eller som vi döpte det till: "Mästaren och Lärljungen". Vi har varit ute och krigat mot zombies, spöken, gräsmonster och stenmonster. När vi var tvugna att få mer "mana" så sprang vi till studsmattan och nätet där- Då fick vi mer kraft för att skydda oss. Vi kunde även bli osynliga och man sade "osynlig". Eftersom Ted var "Mästare" så hade han två Äldre Mästare. Mästare Sing Sing och Sniff Sniff. Sniff sniff var med och sprang och Sing Sing höll vakt. Vi smög runt huset som FBI agenter och blev attackerade av ett stort gräsmonster. Minst 1000 zombies och en häxa som förtrollade alla. Till min hjälp hade jag min Mästare såklart och två grymma vattenpangare. Ted hade klubba, yxa och sköld. Vi lyckades vinna och bilda en armé mot häxan som gjorde alla dumma. Vi ska imorgon bekämpa dessa monster igen då det hela tiden kommer nya från "Världen bakom skogen"...Ni ska veta med att vår armé är nu fullbordad, vi ska bekämpa gräsmonster och värva nya medlemmar till vår lilla armé. Vi ska i sommar springa i badkläder och spruta ner alla gräsmonster och Lias får hänga på ryggen. Idag var det bara vi för vi måste göra upp en plan innan Lias kan vara med. Vi har nu vårt "mana" ställe, en giftig buske och våra olika fort vi är säkra i. Vi har en plan och den planen ni!!

   



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0