6 år

Idag fyller Älskade Ted hela 6 år. Mer än en hand nu! WOW! Morgonen har firats med presentöppning i mammas och pappas säng då Lillebror sov efter en sen kväll igår. Han blev så glad för alla kläder jag köpt, så typiskt att kepsen var för liten bara. Han har fått en båt, vattenpistol, cyklop och en massa spel. Jag spånar fortfarande på en konsertbiljett, känns dock som om min lille kille får växa till sig lite mer innan vi kan rocka på konsert. Nu är han på dagis och blir firad, har gympa och busar med kompisarna. Nana och Zeke har varit här på kaffe och jag har fått snusa bebis igen. Efter dagis hämtar vi upp både Ted och Rami, en glad överraskning det med. Sen kommer Erica och Milia och vi ska köra till leklandet. Efter bus där ska vi hitta på ännu en rolig grej som Ted inte vet något om än. Han ska få lillebrors present med såklart, tror att det kommer bli en topp 5.
Ikväll klockan 22:00 prick föddes Ted, liten liten gosse men med fulla apgap poäng trots sin tidiga födsel. 2645 gr och 44 cm kort bebis. Så perfekt och ljuvlig! Minns denna dagen så väl och vad jag gjorde just nu för 6 år sedan. Undersökningar och trodde att jag skulle få komma hem, men det visade sig annorlunda. Det jag trodde var UVI trängningar var i själva verket värkar och en liten som ville ut. En liten Ted som inte gav med sig och SKULLE ut till varje pris. Minns dofterna och vädret den dagen. Minns lyckan och glädjen och ruset i kroppen. Minns smärtan och Mariannes ord. Minns allt med glädje över att få ha honom hos mig. Han är verkligen en go unge, en snäll och omtänksam 6-åring. En envis och påhittig busunge med en just nu mycket livlig fantasi. Han är fortfarande min lille kille och kan komma och kela mamma massa, men helst när ingen ser. Han visar var dag hur fin han är. Han pratar förståndigt och klokt. För han är en klok gosse!
 Med ett enormt hjärta!


 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Rix fm festival i krsd 11 juli hade kanske varit något? gratis, öppet för alla och lite blandat med artister....

2011-05-17 @ 13:10:09
Postat av: ida larsson

Slinker inom o hälsar grattis till den store gossen!=) Kram

2011-05-17 @ 20:47:11
URL: http://lejdan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0