Party tomorrow

Imorgon vaknas det en himla fest, som vi är värd/värdinna för. Lias ska firas och Maken ska firas, för imorgon smäller det. Imorgon fyller Patrik 30 år! Idag har vi varit inne i stan hela familjen, vi startade med det mindre roliga att lägga pengar på. Blev maten som var kvar att handla, det vill säga allt utom köttet. Blev en del kassar kan jag lova! Sen ville vi ha lite skoj med, så vi parkerade Pärlan i P-huset för att göra affärer osäkra. Jag och Ted shoppade loss. Ted har fått smak på det där med att shoppa! Jag hittade massvis idag med! Maken var inte på "handla kläder humör", Lias sov så gott i vagnen men han shoppade ändå! Fina ska pojkarna vara imorgon, tuffa! Nöjda och med en tung bil körde vi hem. Lias sov gott vidare, och även hör och häpna Ted en stund. Jag hann med lite fix hemma innan Farfar min kom och hämtade upp mig. Vi ställde ut bord, stolar, lade på dukar, dukade och gjorde fina blomsterarrangemang till imorgon. Så fint blev det! Fina Farfar vad gulligt att du kom och hjälpte mig! Ted och Lias har varit hos sin Farmor och busat ikväll. Maken har rensat och stekt, och haft kött i ugn och det har tagigt hela kvällen. Jag har gjort två marschmallowslock,. dumlefluff och förberett hallonmoussen lite. Jag hoppas att det blir rikigt fina tårtor! Vita blir dom som jag ville med!! Köpte jättefina chokladbokstäver så jag hoppas att det blir fint! Maken står med marinad till fläskfiléerna. Imorgon då dom är kalla ska dom läggas i marinad för att sen ätas på kvällen. MUMMA! Jag tror det kommer bli ett hejdundrande kalas imorgon! Ballonger ska med blåsas, hu hatar ballonger, och det gör den lille killen här hemma med.
Medans dom två större pojkarna är tokiga med allt som smäller!

 

Kommentarer
Postat av: Ida

Låter som att det blir en toppenfest! :)

Det är bra med mig, lite snuvig bara, men det är väl de flesta så här års!

Idag ska vi packa picknick.korgen och åka till Vedema och grilla! Mysigt!

Ha en skön söndag!

Kram

2011-03-27 @ 09:57:45
URL: http://dobelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0