Inför

 

 

Oj, en söndag i söndagstecken. Ja, vad gör man en söndag? Jag har provbakat Lias 1 års tårta. Ska göra en till Lias och en till maken på 30 års dagen. Nästa lördag är det ju storkalas för båda! Jag ville verkligen göra egna tårtor denna gången, och provat sagt och gjort. Blev jättebra! Lite "meck" med det, men nu har jag provat så att jag vet tills på fredag då det ska börja förberedas. Blev en tårta med "dumefluff", "hallonmousse" och ett marschmallowslock. Vanlig sockerkaka mellan det gottiga. Den blev riktigt fin och rosa för att marschmallowsen var rosa såklart. Lias tårta ska vara vit, smyckas fint med. Eftersom veckan är tajt så har jag suttit med lite skola idag då Lias sov, pojkarna begav sig hem till Farmor och Farfar och jag stannade hemma och läste i Waris Diries bok. Svårt att slita sig, läser den för jag ska fördjupa mig i "kvinnlig könsstympning".
Annars? Tja, jag antar att ännu en vattenblåsa funnit sig på plats. Inte lätt att vara kvinna, illamående och ont. Känns som träningsvärk och roliga veckan ont. Känner mig varm, och vill snart gå och sova. Lång dag imorgon.
Jag längtar mer och mer efter solen, värmen och välmåendet då solen värmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0