Student

I fredags tog min lillebror studenten! Så stolt över honom, fina betyg och jobb som han börjar på imorgon. Duktig kille! Han är smart och skärpt. Vilket holabaloo, vilket tryck, lyckliga studenter och två små pojkar som tyckte det var så kul att gå på fest. Ted fick åka med morbror Lucas i bilen genom stan. Han mös och tyckte det var så coolt. Lias satt i sin vagn och såg broren sin åka förbi. En mycket lyckad studentfest. Lias lekte på gräsmattan med bilar och Ted sparkade boll och spelade bandy med de stora grabbarna. Farfar var med Ted en sväng på fotbollsplanen och det är första gången jag ser farfar spela fotboll. Ja, sant han sprang och sparkade. Jag höll på att tappa hakan då jag aldrig sett detta innan. Men har det på film..WOW vilken superfarfar jag har! Farmor gosade Lias och så fort Lias ser farfar så skiner han upp. Han har sedan han var pyttebebis studerat farfar mycket noga med nyfiken blick. Det bjöds på Thailändsk buffé och till dessert cheesecake. Gottebord och lyckliga ungar! Vilken kväll vi hade!

Resten av helgen har jag mest målat målat målat!!! Väggarn är klara nu och målade ggr 2. Taket är målat ggr 2 men ska målas en gång till för den där riktigt vita kulören. Dörren svart och taket på lilla toan svart. Åh detta kommer bli fint som snus! Igårkväll bjöd Pappa och Katja på grillat. Felicia var hemma från ännu en roadtrip och ett litet pit stop i de skånska skogarna gjorde hon. Trevligt att träffa henne igen, mysigt hade vi hela kvällen och ännu en sen kväll. God mat och dryck och otroligt glada barn. Lias lite seg pga sin lilla förkylning och förmodligen ögoninflammation men han lullar runt och pillar på allt. Han är inte alls farlig nu...(ha ha ha livsfarlig att släppa med blicken). Mammas lilla krabba! Har även målat idag, jag är verkligen i målartagen nu. Elementen är nerplockade och ska målas de med ikväll. Men först dagens andra uppdrag. Balfotografering! Spännande och kameran väntar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0