Sant som det var sagt

 


Åh, hemska köket blir ljusare och ljusare. Sedan vi flyttade in har jag ratat vårt kök. Vi inser att med ett badrum som fortfarande håller på att renoveras så har vi varken tid eller kronor att sätta in ett nytt kök. Då planerna är att bygga ett uterum där vi har fönster nu i köket känns det som att det får vänta. Men jag vill inte ha mer mörkt i köket.
TACK vare Nisses hjälp med luckorna är de nu vita och bröstpanelen är vit med hjälp av många penseldrag. Taket är vitt, men ska dock målas en gång till som allt. Det går framåt och jag längtar efter mitt Leila kök. Jag är på jakt efter ett gammalt skåp och ett vitt runt köksbord. Gärna gamla möbler och gärna sletna och naggade. Någon som har ett till övers eller vet någon som har?
Kaklet ska målas (ja målas) vitt, super att det finns kakelfärg. Tack för tipset IDA! Nya tapeter ska hittas och knoppar till luckorna. Bänkskivor ska bytas och golvet vet jag inte om vi ska ge oss in på. Vi måste ju hinna med utomhus med. Gräset växer så det knakar och snart är det verkligen hög tid att ta en tur med klipparen. Min stora rabatt fylls mer och mer och som jag sagt innan så grönskar den finare nu är någonsin.
 Jag ska jaga efter bord och skåp nu!

 

Kommentarer
Postat av: Fru Bernsheim

Biltema har kanske billiga knoppar... Vi köpte till våra luckor där o de var mycket billigare där.. Håller ju med på att måla vårt kök vitt o det ska vara så billigt som möjligt så därför har jag det tipset:-)

2011-06-28 @ 22:25:02
Postat av: Johanna

Tack för tipset ;) Jag tänkte leta på loppisar...hihi. Målar ni med er kakel?

2011-06-29 @ 22:53:55
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0