Vårt smultronställe

Denna dagen har varit helt underbar! Förutom lite (eller mycket) ågren över att jag inte fick hoppa till M igår. Pratade med Pappsen innan, som även han kollat konserten på tv...han hade följt med mig ju! Varför frågade jag inte? Ah, Pappa lugnade och sade att de säkerligen kommer till vårt avlånga land igen. Det håller vi tummarna för.

En ledig dag, första lediga på länge och den tog jag vara på. Vi hade en mysig sovmorgon, och sedan dukade vi upp frukost och packade. Lias rantade runder, precis som om han visste att vi skulle iväg.
Sen styrde vi kosan mot Åhus och en ny strand hittades. Vackra Östra Strand som jag inte besökt sedan jag gick i gymnasiet. Vi lyckdes få med allt ner, bara en liten bit att gå. Så skönt när man har halva huset med sig. En vacker brygga, och en så mysig liten idyll. Vi fann oss tillrätta snabbt och så fort Lias såg vattnet pekade han med sitt lilla goa finger. Han satt i vagnen ett tag när vi väl var nere och tittade med stora ögon på allt vatten. HAVET JU!
Sol vind och vatten en hel dag! Grus i mängder. Lias roade sig med att sitta på min mage och hoppa. Ni kan ju gissa hur grusig jag blev. Han hade go lust att knyta upp bikinin med den lille token. Vi åt en så god kycklingpasta sallad och drack mängder av Mer. Lias fick lite kex, som sedan en fågel knyckte då vi gick på bryggan och strosade. Vi har byggt sandslott, eller Lias rev så fort jag byggde. Byggt en damm och jag har fotat min lille kille. Så vidunderligt sköna bilder!!!!!! Kameran är dock trött nu och batteriet är slut. Så jag har bara tittat igen om Iphone bilderna på datorn. Men på kameran ser det ut som om jag fått väldigt fina bilder på min lille kille.
Vi badade lite, Lias han lade sig ner och plaskade. Inte jag dock men blöt var jag iallafall. Han har strosat på stranden hela dagen. Vid 16 tiden tyckte jag, och även Lias att vi skulle hitta på något annat. Jag packade ihopa allt och lite grus på köpet. Lias var lycklig över att få sitta i vagnen och mysa. Vi lastade av i bilen...Sen tog vi en härlig promenad på stranden, längs med havet och njöt allt vad vi kunde. Vi gick sedan tillbaka och hela vägen till Åhus strand. Där fick min lille kille en glass, som han knappt ville ha. Inte mamma heller....Ingen glassbrud alls. Så fåglara fick glassen och Lias fick sin första klubba. Han smuttade på den hela vägen tillbaka till bilen. En halvtimmes sutt på klubba i vagnen, mamma är bäst! Självklart somnade min kille i bilen. Klockan var ju nu 18 och jag höll på att somna jag med på väg hem. Han är nu nybadad och ligger och sover gott efter dagens bravader. Jag har verkligen tagigt tillvara på denna dagen till fullo. Så skönt att komma ut, strålande väder och en glad unge. Kroppen har fått lite härlig gyllenbrun färg och lille Lias brun om sin lilla goa hand. Jag undrar om man rullar sig i grusen...Får man hud som en bebis då? Vi har ju peelat oss idag. Jag tror vi hade grus överallt och ingenstans när vi kom hem. Men vad gör väll det?
Tack min Älskade goa "Ias" för att jag får vara din mamma och för alla dagar med dig!

   
 





  

 







   

Kommentarer
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

Godmorgon..Mysiga bilder på er...Stranden är så mysigt på sommaren med barn..Jag orkar inte vara på stranden själva med min prins nu när man är gravid.får bli när min man är hemma med..så det lär blir en del när vi har semester tillsammans.Ha en skön tisdag söta.kram kram

2011-07-05 @ 09:03:29
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: CJ

Gillar din bikini!

2011-07-12 @ 23:55:10
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0