Sockerchock

Idag har jag bakat hela dagen på jobbet. Först chokladmuffins med frosting och sedan kanelbullar på order. Ha ha. Var längesedan jag bakade hemma kom jag på...
Gått i ett idag på jobbet, kul! Det vankas hyrd rulle ikväll, då Liten somnat. Har ätit smarrig thaimat och det är som vanligt, det dröjer ett tag innan man äter det igen. Man blir ganska så mätt på det...
Barnen sitter så gulligt i soffan och tittar på "Sommarlov". Lias har numera börjat titta lite på tv. Ha ha ha.
Han sitter tätt intill sin bror, säkert. När Lias ska gå ner från soffan säger Ted förmanande:
- Aha rumpan först.
Imorgon åker mina på semester, dock bara i ett dyng och jag ska jobba kväll och dag så jag hinner ändå bara hem och landa innan jag ska på det igen. Lias kommer och sträcker fram en leksak till mammsen nu. Han blir skitsur då han inte får uppmärksamhet NU. Tålamod min lille kille, TÅLAMOD. Något man som förälder har som uppgift att lära sina barn. Som så mycket annat. Att med ömhet och kärlek ta hand om sina barn. Samtidigt som man ska visa och lära vad som är rätt och fel. Tillrättavisa och instruera. Inte alltid det enklaste, ett uppdrag som heter duga innan de själva ska gå ut i livet...
Något en mamma fasar för, är lite nervös för. Ja redan. Men två duktiga pojkar kommer det  bli!
Var tog sommaren vägen? Det skulle ju bli högsommarvärme....Lögner.
 

 

 

Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Sockerchock hos mig med, vet inte vad det tagit åt mig men jag har ett fasligt sug efter choklad senaste tiden. :-)

2011-07-13 @ 19:44:08
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God kväll gumman...Hoppas att allt är bra med dig och du får en skön kväll med din kära..Gott med hembakat..kram kram

2011-07-13 @ 21:16:36
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Becky - Mamma till Cassandra

Ååå vad längesen man var i gethålan!!



Jaa!!! Jag längtar också efter filmen! Man blir ju helt besatt av dessa filmer/böcker!

2011-07-14 @ 13:43:17
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: Frippan - Pyssel&Sånt

Å va gott med nybakat! Duktig du är som bakar :)

Tack för din fina kommentar. Ja, jag har gjort armbandet. Har en pärlshop på nätet så det är bara för mig att välja och vraka bland alla pärlor :) Jag gör gärna på beställning och det finns redan färdiga smycken att titta på. Antingen på www.fridaform.se/Smycken.html eller på parlverkstan.se

kramkram :)

2011-07-14 @ 22:11:32
URL: http://frippan.blogg.se/
Postat av: ´Tova

vilka mysiga bilder :) :)



haha, jag är också helt hög på socker ikväll efter att ha bakat. var längesen nu så blev helt crazy när jag gick igång på muffinsen, haha ;)

Kram

2011-07-14 @ 23:18:21
URL: http://trasslet.se
Postat av: CJ

SVAR: Ja nybakat är verkligen vardagslyx. :) Trevlig helg söta du!

2011-07-14 @ 23:35:35
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0