Baka baka liten kaka

rulla rulla liten bulle. Så jäkla kul det är att baka. Det är det bästa med gråa och regniga dagar. Då kan man baka utan att skämmas. Minns så väl den hösten 09 då jag väntade Lias, Ted på dagis och jag utan någon syssla för första gången i mitt liv. (inte det enklaste att få jobb som gravid) Då bakade jag var dag minst en sorts kaka. Jag blev en hejjare på Biskvier och kanelbullar. Provade mycket nytt och frysen var alltid fullt med hembakat. Så kul att ha då man får besök. Så idag har jag bakat Kanelbullar på jobbet. Baksug så det skriker ur örnen och här är det mycket uppskattat. Man blir som omsvärmad liksom hemma då man bakar. Det har doftat nybakta kanelbullar på hela sjukhuset ikväll tror jag. Ha ha ha. Lite hemmafeeling blir det allt. Doftar ljuvligt med nybakat. Vi lyxade till det lite ikväll på jobbet och beställde Thaimat. Sen att det regnar kvittar väll. Väl hemma nu kommer jag slockna strax...

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh biskvier har jag aldrig gjort, är det krångligt?

Du kanske har ett recept att dela med dig av?

Det verkar som att det blir många dagar att baka på framöver så ett nytt recept hade ju varit på sin plats! ;)



Ha en skön kväll!!



Kram Ida

2011-07-21 @ 20:51:05
URL: http://dobelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0