Prova

Lias han utvecklas i rasande fart nu! Som han pratar, gör miner, och utforskar allt som kommer i hans väg. Även sådant som är farligt ska han ta i och dra i. Han klättrar och smakar, han klappar och dansar på sitt egna lilla vis. Han blundar och gör en rolig min då han inte vill ha maten eller inte vill göra något. Han är väldigt intresserad av dörrar i allmänhet och ska öppna stänga om och om igen. Han tycker mammas puderborste och hårborste är fantastiskt roliga, samt mammas långa hår då hon kammar det. Sitter som förstelnad och tittar nyfiket. Sen har han fått en egen tandborste, stolt ägare nu till 7 små tänder!!! Dom små lockarna som skiftar i rött, men ändå blond i grunden. Precis som mig som bebis...
Allt ska testas, allt! Han är inte det minsta rädd för något, och visst är det en vis bebis. Han är klok, syns i hans små ögon som så nyfiket vill se allt i sin omgivning. Nu är stora gossen hemma med, och som man längtat efter busen. Han hade haft det så lyxigt hos Farmor och Farfar och bortskämd har han blivit så mycket det bara går!
Jag har verkligen tagit vara på varje sekund av denna helgen med lillen. Lekt massa, busat och kelat, pussat och gosat med vår lille Guldklimp. Ägnat all vaken tid åt honom, känns underbart.
Har tänkt skola i helgen med, såg
"Gökboet" igår. Vilken fantastiskt bra film. Att jag inte sett den innan, guld värd att se. Alla är vi människor och har lika värde. Något man ska komma ihåg alltid, och inte minst då man jobbar med sjuka både fysiskt och pykiskt sjuka. Alla har vi en själ och ett sinne. Alla har vi en bakgrund, tankar och funderingar. Filmen grep tag i mitt hjärta och jag fällde en tår. Var han gör för alla sjuka är helt fantastiskt!
Det är SÅ jag vill jobba, precis som jag gjort innan med mina gamla godingar. En kram eller en klapp kan lysa upp deras dag. Att ge det där lilla xtra kan göra hela deras tillvaro. Att ha rutiner, men samtidigt kunna bryta dom och hitta på något alldeles annorlunda. Något tokigt och kul!
Kommer så väl ihåg en gång jag var ute och gick med en dam, hon sitter i sin rullstol, det ösregnar men hon var så lycklig trots regnet. Hon satt under sin kappa och sken som en sol, jag med! Det minnet är ett av många jag är stolt över och blir glad när jag tänker på det!

 

 

Kommentarer
Postat av: Becky

Utvecklas, ja det gör de minsann!! Cassandra går och kryper omkring här hemma, äter på allting och busar en massa massa.



Ja visst är det spännande med BVC!! Jag hoppas bara att hon har gått upp mycket denna gången, för sist hade hon bara gått upp 70 gram på 1 månad :S Men det var precis när hon börjat krypa, men nu har hon ju börjat gå med..



Kram snygging :)

2011-01-23 @ 23:16:57
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: MammaMorran

Åhh, det är en sån härligt ålder- det händer saker hela tiden och det är så underbart med alla små framsteg hela tiden!

Trevlig Måndag & VÄLKOMMEN in i min nya blogg!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & ADHD/Autism

Postat av: MammaMorran

Åhh, det är en sån härligt ålder- det händer saker hela tiden och det är så underbart med alla små framsteg hela tiden!

Trevlig Måndag & VÄLKOMMEN in i min nya blogg!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & ADHD/Autism

Postat av: Fröken M

tack raring !! Åh va jag känner igen det där med att ALLT ska testas, det finns ingenting här hemma som är säkert för viggos framfart längre. Kul och jobbigt på samma gång..

Ha en riktigt mysig dag ! kram

2011-01-24 @ 13:46:13
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Erica

varför bor du så långt bort när jag ska koka kaffe!?

2011-01-24 @ 14:51:48
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0