Åh, energi!

Vilken hejdundrande dag jag haft! SÅ JÄKLA KUL! Morgonen var lugn och med en kopp kaffe i magen gick jag till bussen. Såg hur landskapet susade förbi i den varma bussen. Hm...Nock kör dom fort dessa busschaufförer. Hade en intressant diskussion, eller ett snack med busschauffören.
- Hässleholm...
- Ja, 17 kr...
- Nej, jag är hel.
- Hel??
- Ja, jag är faktiskt 25...;) (Smilade glatt)
- Åh, det är inte alltid lätt att se....(han skämms lite)
- Åh det gör inget, än ljuger jag inte om min ålder! ;)
Vilken butter chaufför som sen log hela vägen in till Hässlehåla...
Ut i kyla, men dock inte kylan av den kalibern vi upplevt för ett tag sedan.
Kaffe på Pressbyrån och sen en introduktion av vår kurs "Människan socialt och kulturellt".
Efter en liten paus, återigen på Pressbyrån så började kursen med KAP 1 och 2. Som jag såklart läst och redan benat mycket på. Så intressant, tänk så mycket man kan lära sig och förstå om man bara har viljan. Detta med vilja återkommer jag till...
Viljan och veta att man har ett mål, det peppar en! Det peppar alla människor, precis som Skinners råttor.
Buss till "Mitt studierum", lunch med Svägerskor och Lilla Svärmor. Idag bjöds det på korvgryta och en Semla till dessert. LYX! Fiffi stannade hos mig... Svarat på en, nej TVÅ jobb. (JAG HOPPAR AV LYCKA) Jag har nu gjort en del skolsaker. Lätt att fastna vid något och när jag väl börjat skriva kan jag inte sluta....
vill inte avslöja för mycket här...tsss 
Sen blev klockan 14, dags att åka hem och ha eftermiddag hemma med pojkarna.
En eftermiddag hemma, en lite mindre nöjd Lias, men mamma bar och bar på honom för det gör inget. Pussade på mina små om och om igen. Ted väldigt kelen idag, det gillas. Kan vara att han inte är helt kry heller..
Älskade ungar! Mammas allt!
Nu var det ju torsdag idag, det betyder Spinningklass i Hunehallen med alla trevliga Markarydbor. Så kul att se alla idag! Nästan fullsatt! Jag blev så glad! 13 glada som ville svettas och bli inspirerade, alla fyllda med vilja!
Jag har nu ett bra synkat pass, samma som förra veckan (nästa vecka ska vi testa ett annat nytt). Men idag blev det 100 ggr bättre! Idag släppte jag ALLA HÄMNINGAR, nja inte alla. Ville gå av cyklen och skrika på folk, peppa till max. Men det kommer det kommer. Jag vet precis vilken låt jag ska hoppa av cyklen till. Jag visade tydligt VEM jag är. Vad jag VILL och hur jag VILL göra det. Jag visade att VILJAN har alla. Man KAN om man VILL. Jag är så psykologiskt och kulturellt inspirerad nu så jag vet inte var jag ska bli av, så enkelt är det. Vilket roligt pass. Jag log som solen emellanåt och idag fick jag leende tillbaka. Det tycks om mina vänner! Jag skämtade och undrade, frågade mina 13 deltagare i klassen. OJ OJ OJ. KUL, kul!
Nu hemma, trött men så jäkla nöjd. Jag får äntligen vara i farten hela tiden, och det behöver jag!
Ge energi. Jag har så mycket att ge....

 

 

Kommentarer
Postat av: emily

Älskade vän. Är det någon som har vilja så är det du!! Så stolt över dig!

Och TACK för det fina smset. Det värmde! Älskar dig med!!!!

2011-01-20 @ 23:09:30
URL: http://emilystankar.webblogg.se/
Postat av: fine

detta inlägget verkligen sprakar av energiiiiii, jag älskade det. LER med hela ansiktet!

2011-01-21 @ 08:56:25
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0