With my cup

Lias och Ted var vakna till långt in på natten igår. Ted sov hela förkvällen, Lias somnade 19 i vanlig ordning men vaknade sen och var hur pigg som helst. Vi ansåg att det är ju FREDAG och kokade kaffe och höjde musiken. Lika bra att göra lite kul att kvällen ju! Lite musikanalys blev det, början till en grym mix. Så sugen på att göra ett "rockpass"! Men inget jag kan använda i mina klasser dock. Det behövs lite variation för de spinnare som kanske inte är så fond of rocken som jag brinner för. Idag skrek Lias till vid 8:30. Jag gick upp för att göra en välling, men Liten somnade om. Alla tre sover än!! Jag har suttit med skolan och skriver om bränder, hur man förebygger bränder. Skulle kanske pratat med en brandman? Om jag siktar på ett högre betug kan det nog höja mig en ribba. Vi får se, får leta upp någon...
Jag sitter med min kopp kaffe och njuter av tysnaden, Svärfar är dock och jobbar i badrummet så lite liv är här. Jag gnor med mina uppgifter och vet att jag inte behöver vara stressad över det, mest lite presationsångest kanske. Gör ju inget halvhjärtat. Jag är fortfarande stum över gårdagen och allt vad den innehöll. Så glad fortfarande! Känns som om jag skuttar fram. Ändå finns det pusselbitar som ska sättas på plats. Livet är fantastiskt och ånga något ska man inte göra, man ska lära sig av allt som händer i ens liv. Ta vara på det och se nya utmaningar. Jag sade innan att jag kände igen mig i försvarsmekanismerna. Rikitigt kusligt!
- Surt, sa räven om rönnbären!
Rationalisering! Något du inte uppnår, då är det helt plötsligt inte det du ska göra. Viktigt att ändå uppnår detta, eller? Isolering och dagdrömmeri. Projicering, ska du säga! Att skylla ifrån sig eller förnekande. Förnekande är lite läskigt. Man kan förneka länge, men det kommer fram och finns att plocka upp. Inget som det undermedvetna kan gömma undan....

 

Vissa nätter drömmer jag massa, jag undrar vad det undermedvetna vill ha sagt ibland?


Kommentarer
Postat av: Therese

Bränder?? Hmm va har jag missat? Eller är det vård & omsorg? Kram kram Thessan

2011-02-05 @ 22:39:50
URL: http://missfreak.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0