CNS..PNS

Buss tidigt då solen ej tittat fram. Men älskar morgondofterna, även om näsan är ganska så begränsad nu så börjar dofterna komma sakta men säkert tillbaka. Atmosfären är dock ljuvlig. Vad underbart att man kan använda alla sina sinnen, tänk att man tar det för givet var dag!
En morgon med Nervsystemet, uppbyggnad, neuroner, reflexer och sjukdomar som kan drabba vårt nervsystem.
Just hjärnan som vi även pratat om idag är jag mycket intresserad av, både det fysiska och psykiska. Hjärnan är nog mitt område, den ska jag bli vass på. Så vass så det naggar i kanterna!
Tre timmar går så fort, hinner knappt blinka. Jag gick och tänkte på min T, ringde henne och hon tänkte på mig. Vips var vi på väg mot varandra...Åh, gumman. Vi bänkade oss på Bjärnors med kaffe och bulle, gosade med hennes iPhone. Jag lääääängtar efter min..Följde med T till butiken och kollade var min telefon var. SOON.
Jag hade lite "strötid " över, är på jakt efter en kavaj än....Provade två på HM. Båda hade pos samt neg egenskaper. Men inte perfekt. Synd PÅ det där blåa innertyget...annars hade du följt med mig hem. Vill ha svart innertyg, gärna glansigt. Figursydd och allt annat var perfekt, men inte det blåa...puh. Provade lite och lallade runt, fick sen helt plötsligt bråttom till bussen. Tiden sprang iväg. HEM HEM HEM och blev tutad på av E min. Både E och P är nere med de små nu och väger och mäter. Sen ska vi äta lite mat i form av den goda pastan vi har kvar av..
Jag är sakta på väg tillbaka, tror att det är min kropp som säger stopp, lugna dig, fokusera...Därav dessa förkylningar. Bara så jag kan bli stoppad....genom att bli sjuk.
Trevliga möten idag, och dagen är inte slut än...

  
 

 

  


Kommentarer
Postat av: Tina

Åhh fina vän! Love you alot <3

2011-02-10 @ 15:44:04
URL: http://livinglovinlaughing.blogg.se/
Postat av: teddy

Hjärnan är verkligen en spännande grej alltså.

Man kommer nog aldrig förstå sig på den. Tydligen är den smartare än internet och det är stort det!

Anelia har inga andra namn.

Pär ville ha Pärnilla som i andra namn pga namnets första tre bokstäver men jag sa nej.

Jag ville ha Tara som andra namn men han sa nej så det blir endast Anelia Ödåsen :)

kramis

2011-02-10 @ 20:56:16
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Tina

Den kavajen var jättefin Johanna! Den klär du verkligen i! Kör på den.. ;)

2011-02-12 @ 10:58:01
URL: http://livinglovinlaughing.blogg.se/
Postat av: Tina

Den kavajen var jättefin Johanna! Den klär du verkligen i! Kör på den.. ;)

2011-02-12 @ 10:59:34
URL: http://livinglovinlaughing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0