Tittut!

Årets sista dagar tickar ner. Snart går vi in i 2012 och endast 2 dagar samt några timmar kvar av detta året.

Idag har jag varit på jobbet, många dagar nu denna veckan och jag stormtrivs med att få komma och jobba. Jag är ju än sålänge ledig hela nästa vecka innan skolan startar. Hade ett intressant samtal idag med en kollega om just jobb & vidareutbildningar. Jag är taggad! Blondie will continue... Jag kommer ju inte stå kvar på denna utbildningen, vill ju gå vidare och fördjupa mig. Det finns så mycket som är intressant! Dagen fortlöpte och ännu en dag med kollegor som alla gör ett fantastiskt jobb. Det ska ni alla veta! Hur man kan fråga om allt och få respons. WOW!

När jag väl traskade genom Djupadahls parken smälldes det fyrverkerier!!! Jag avskyr att lyssna på det, men står gärna och tittar. Så vackert! Jag traskade inom på HM i väntan på bussen och köpte fler Oversize koftor. Samma modell men två andra färger med. Den bekvämaste koftan jag haft. Ska dock ta fram nål och tråd strax och laga den ljusrosa, ett hål och fick mer avdrag. Inte mer än rätt ju. Kläderna ska ju vara hela, men sista i min strl så jag ville ha den. En mörk tur på bussen, ruggigt men ändå en rekordvarm vinter. Midsommar 1987 var det lika svalt och 2003 också en midsommar med svalare vindar och mellan 9-12 plusgrader. Denna vinter har slagit rekord i värme. Blåser gör det och jag undrar hur många stormar som ska svepa över vårt avlånga land inom så kort tid?
Väl hemma serverades det mat. Möttes av glada pojkar, Liten ville till mamma sin direkt! Öppnade sina små små armar mot mig! Åh, av Ted fick jag en PUSS. Mums!!
 Tvätt att lägga i maskin, tvätt att ta ner, diska, diskmaskin, duscha Liten som mer och mer godkänner att duscha. Elda och sedan var det mammas tur att duscha av sig sot och solariedoften. Urk. Ha ha. Ja, jag är så sugen på att göra något vågat nu. En kollega som testat och så fin hon blev! Frågan är bara om jag vågar?
Vill inte se ut som en Morot till nyår. Om jag blir en Morot återstår att se.....
Nu till nål och tråd!


 


Kommentarer
Postat av: teddy

Gott nytt slut till er finisar.

Skål!

2011-12-30 @ 19:05:49
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0