Gårdagen, dagen & framtiden



En tavla med ett budskap som gick rätt in i mitt hjärta. Den ville jag ha & har den nu...

Barnen. Som inte kan mätas med någon annan erfarenhet. Inga andra har lärt mig så mycket som barnen.
Varje dag förundras jag över deras tänk, och deras tankar. Deras sätt att möta världen & fundera över saker. Hur en liten människa kan ha så mycket kunskap redan, och lära sin mamma. Jag vet att ingen annan människa, kurs, utbildning eller erfarenhet kan lära mig så mycket som mina små. Hur jag sedan den dagen Ted såg kvällens ljus & Lias gryningens ljus lärt mig så mycket om just det som livet handlar mycket om.
KÄRLEK.
Hur jag varje dag förundras över mina pojkar och kan studera och fundera över hur jag varit så lyckligt lottad som har de i mitt liv. BARNEN lär mig var dag vad meningen med livet är. Meningen med livet är för många olika, för de flesta för alla olika. Meningen med livet är mycket, men meningen med livet har ingen mening om jag inte skulle ha pojkarna. Få se deras skratt, gråt och envishet. Deras finurliga små hyss och deras oändliga och villkorslösa kärlek. Deras kravlösa kärlek som varje dag gör att mitt hjärta slår volter.
DEN KÄRLEKEN kan inte mätas med något här i världen. Inget egoistiskt eller olagligt. Ingen som säger hur eller när utan det bara är så. Det bara är så.


Kommentarer
Postat av: teddy

Det är så sant. Ingen och verkligen ingen kan lära oss så mycket om livet som våra barn.

Tänk vad dessa små varelser som inget kan om vardagen än fyller oss med kärlek och glädje, även om de kan ha sina stunder...

2011-12-20 @ 11:39:32
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: martina

Håller me <3

Var hittade du den vackra tavlan?

2011-12-22 @ 21:23:23
Postat av: martina

Håller me <3

Var hittade du den vackra tavlan?

2011-12-22 @ 21:25:35
Postat av: Johanna

Hittade den av en slump där Svärmor jobbar.

2011-12-23 @ 10:52:23
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0