Andra ljuset

Andra advent, julen kommer smygandes i år. Här hemma doftar det nybakat även idag. Bakat gånger 2 och nyss GI chokladbollar. Tidigare i eftermiddag bakades en GI vänlig mjuk pepparkaka. Tänk vad gott det kan bli! Vi har varit på en mindre julskyltning idag med. Fyndat julklappisar till barnen! Blev en varsin One Piece som Ted fick upp ögonen för. Länge velat ha en varsin till pojkarna. Ted är verkligen en mysare och han såg den i affären och sade: WOW! Lilleman fick såklart med en ;) Jag fyndade en grå kofta, så underbart skön är den. Ted han hade sin egna börs med och han köpte sig en sjungande Julgran som barnen haft så kul med sen. En söndagsmiddag i vardagsrummet bestående av lax i ugn och blomkål, lite bönor och must. Lias har haft sin sovstund och jag hade min tid med Ted. Vi spelade Ratchet. Inte klokt vad han kan, hoppa så mamma, skjut där, ta liv, åh ammo mamma ammo....Herrejisses men övning ger färdighet och vi klarade bossen snabbare idag.
Riktigt kul!!! Haft den mysigt idag och laddat inför en kommande ganska så tuff men rolig vecka. Jag hann klämma in ett kvällspass med på en timme innan det som sagt var dags att komma hem och en liten kille tog på sig kockmössan, drog fram stolen och ville baka....
Ser fram emot mycket!

Nu adventsfika innan de små ska sova ;) Ted kunde dock inte sova och sitter nere hos mig nu.
Han får vara med och plugga lite!

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: teddy

Vilka söta små bagare ni har i köket fru Kullberg :) Hur fina som helst :)

kram på er

2011-12-04 @ 20:25:54
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilka fina bilder du har i din blogg.

2011-12-04 @ 20:59:04
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Helena

aaw vad snäll du är. kraam

2011-12-04 @ 21:33:22
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0