Ett två tre

Dagarna räknas numera väldigt bestämt ner. På måndag börjar Lias inskolning, och Teds första skoldag är på tisdag. Vart tar tiden vägen? Mina små pojkar.
Idag fick jag och Liten en underbar sovmorgon. Maken och Ted var uppe i ottan och tillsammans med Svärfar & Håkan drog de upp många fiskar i nätet.
Både ål, sutare och brax. Det ni! Mina storfiskare!
Jag och Liten började äta en mysig frukost då de anlände hem igen. Lias har fått ett litet bad med bubblor. NU LÄNGAR JAG SOM EN TOK EFTER BAD I KAR en kall höstkväll
PK! Fick skjuts in då bussarna går så dåligt på helgerna. Jag hade planerat att gå och sola men automaten ville inte växla alls idag så det blev ett "återbesök" (ha ha ha) på Lindex. Ett par fina jeans fyndades idag, så sköna och kommer användas flitigt denna sensommar får jag hoppas.

Igår drog jag in pojkarna till stan på eftermiddagen. Efter en heldag hemma med Erica och töserna så var vi lite rastlösa. Eller rättare sagt jag. Blev en shoppingtur på stan med mina tre P. Ted protesterade som vanligt, han ville bara gå till karusellerna men han fick minsann vänta. Det blev en ny fick höst/vinter jacka och skor till Ted. Lias hittade vi snygga jeans till samt en body, det ska han minsann ha på fotograferingen på "dagis". Så fint och bodyn skriker verkligen Lias. Maken fick "håsor" och "fillingar". Jag hittade minsann (ovanligt) en fin rosa top (åh, gammelrosa) och en grann sjal. Ibland behöver man inte leta så värst mycket och jackan blev Ted så fin i! Han såg så stor ut!!! Det är så charmigt med gluggen där nere på Ted. Ted och Lias åkte karusell! Patrik vann en apa med fillingar till Lias och en boll som blinkar till Ted. Ted fick prova på en sådan boll som flyter på vattnet. Det såg så kul ut.
Väl hemma så åkte de två större pojkarna för att kolla in fisket. Jag och Lias bakade pizza och jag smuttade på ett glas rosé. Är ingen vinmänniska men då jag lagar mat (vilket inte händer ofta eftersom min man lagar mat som en kock!) kan det vara gott. Efter att familjen ätit dansade vi loss i köket. Trötta barn, Lias somnade. Sen tittade Ted lite på film och vi vuxna på film i vardagsrummet. Går in för att kolla till Ted och han tittar inte. Han sitter med sitt Hemmakväll godis och pillar i asken. Mammas hjärta dunkade till. Varför ska han sitta där ensam? Frågar om han inte vill mysa ner med mamma och pappa. Sagan om De Två Tornen hade precis börjat på TV.En av Familjens favoritfilmer. Underbart när han kryper nära och gosar.

Lördagskvällen spenderades på jobbet med alla godingar. Hihi. Väl hemma med skjuts från snälla farfar, såklart hängde farmor med på ikväll. Släppte av mig hos mina tre pojkar, en varm dusch och nu står en film och väntar runt hörnet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0