Att komma tillbaka

Att sedan komma tillbaka och få sin lille unge i famnen igen är obeskrivligt. Jag studerade Lias efter min promenad ner till sjön. Han var i fröken G´s famn såklart. Han gillar nog henne tycks jag tro. Jag kallade men han hörde inte. Sen sade G:
- Vem är det? Jag kallade och när han såg sin mamma så började underläppen darra och de små ögonen fylldes med tårar. Vilket underbart möte. Han kom i mammas famn och höll sig sedan nära mamma och mamma inom räckhåll.

Vi körde sedan hem och han blev så lycklig över att se pappa sin med. Som nu har kapat upp all ved. Hu, det kommer snart mer men i år har vi lite förbehåll. Vi ska inte stå i november och kapa och klyva iallafall är det tänkt. Men värmer man upp huset med just ved så krävs det mycket och det är jobb med det. Men som de äldre och visare säger:
- Det värmer mer än en gång...
Lias fick sin lunch och somnade sedan gott. Sover än och vi vuxna fick lite kaffetid på balkongen då vi satt och tittade på träden. Kändes som om träden tittade på oss. Jag har sedan suttit med skola och nu tar jag en paus. Känns lite tomt änsålänge. Det är inte riktigt igångkickat från min sida, men det kommer sakta men säkert. Vill ha lite förbehåll om vi skulle bli sjuka någon av oss. Tvätten är klar nu hör jag och den ska luftas ut. Underbart vilket strålande väder vi har idag!

Eftermiddagen var lika strålande!
När Ted var hemma från Fritids som han älskar och sjusovaren vaknat så gick vi ner till byn. Solen hettade och det var underbart! Ankorna fick mat idag igen. VäL hemma igen lektes det ute lite innan barnen fick bada och maken laga mat. God mat, Hoisin kyckling. Efter det busades det som bara den. Klockan var mycket men barnen hade så KUL tillsammans. Gick vilt till, Lias trillade och bet sig i läppen. Lite tårar sedan busade han på med Ted igen. Kvällen avslutades med en Teaterföreställning av Ted. Lias älskade det!
Jag skrattade och jisses så rolig han är!



Morgon, älskade älskade ungen min.

 

Mamma tillbaka hos mig och busar!



Inväntar kvällsmaten och suger på en dressingflaska i mammas famn..


Kommentarer
Postat av: YKW

Otroligt värmande och härlig läsning.

2011-08-23 @ 22:20:13
URL: http://ykw69.blogspot.com/
Postat av: Zahraa | PiinkQueen

Fina bilder! :)



Allt bra idag?

Kram :)

2011-08-24 @ 02:53:13
URL: http://piinkqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0