Älskade barn

Mor och barn

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp
en gåva från himmelen jag just har fått.
Två händer, två fötter, ett ansikte så sött
ett efterlängtat litet barn jag just har fött.

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm
ett vackert litet barn jag håller i min arm.
Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv
ett barn som ska ta världen med flera små kliv.

Ensam, vilsen och lite rädd ibland
i mörkret du famlar efter en hand.
Sorgen och glädjen följer dina spår
livserfarenheten är följden du får.

Mamma, barn, två hjärtan bildar ett,
ett starkare band har ingen sett.
Något så stort en känsla så stark
en kärlek som står på stadig mark.


Älskade Lias 6 månader idag! Nu är du inte längre "bara" månader, du är ett halvt år. Jag kan inte fatta vart tiden har sprungit bort. Än mindre när jag ser Ted och inser att han är hela fem år. Du skrattar hela tiden och blir så glad när du ser din mamma, pappa eller bror. Du är kelen och vill gosa då du är trött och du älskar alla nya smaker du får prova nu.
Din favorit är gröten som du äter så fint, mat på burk är inte lika kul. Fruktpuréer är gott och det slukar du som en fågelunge. Du sitter ganska så stadigt nu, inte helt själv men snart gör du. Du lägger dig i krypställning och vill så gärna ta dig fram. Älskar gungan och vatten! Du blåser bubblor med munnen och försöker prata och du gör det med på ditt eget lilla vis. Något som är väldigt spännande är katterna vi har i familjen. Katten Izor och LuNa är redan bra kompisar med dig och låter dig dra och klappa. Du tjoar med din bror och han leker med dig och busar trots att det är så stor ålderskillnad mellan er. Han avgudar dig liksom alla andra du charmar med din stora mun som du ärvt av din pappa. Dina händer är så små, du är bestämd och redan busig. Jag kan inte fatta att det redan gått ett halvt år sedan jag fick upp dig på bröstet och inte kunde säga mer än:
- Lille vän, lille vän.
Jag var annars mållös och överväldigad över det jag just presterat! Att du för bara någon skeund sedan låg i magen och vi undrade så vem du var. Så vips var du ute med buller och bång. Snabbt och bråttom hade du då du väl bestämde dig för att nu var det dags att hälsa på familjen din. Jag kan fortfarande känna doften av dig och din bror som nyfödda och blundar ibland. Tänk att få uppleva det, det är magi.

  

Barnmorska Marianne lossar på CTG, jag krystar och vips så får jag upp en bebis på magen!



  



Älskade barn! Du är vårt allt, du och din bror! Vi avgudar dig och ska vägleda dig genom livet. Vi ska hjälpa dig då du vill ha hjälp och ta hand om dig. Vi ska lära dig att vårda kärleken och att vara omtänksam. Att visa empati och moral gentemot dina medmänniskor. Vi vet att du kommer gå långt och du har redan så mycket att ge. Älskade barn, du är vår lille Räv.
Vår liten Lillebor Lias!

Idag ska vi fira dig! Först ska vi besöka Nana och Rami, gissa om jag ska krama Nana!!! Sen ska vi införskaffa något gott till dig som du ska få ikväll och det ska byggas en studio ikväll och fotas.
Mamma ska hinna med ett spinningpass och vi ska mysa massa!!!


Kommentarer
Postat av: Becky

Så fint skrivet! <3

2010-09-24 @ 13:23:17
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: Angelica

Oh vad fint :)!

2010-09-24 @ 14:41:01
URL: http://jelic.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad fint du skriver!!! Ögonen tåras ju, känner så igen mig. Att få syskon är mirakel <3



Hoppas att ni får en fin helg=)

2010-09-24 @ 16:45:02
URL: http://www.alltforforaldrar.se/frusofie
Postat av: ida larsson

du skriver så fint alltid Johanna!! Grattis till Lias på hans halvårsdag!=)

2010-09-24 @ 19:45:42
URL: http://lejdan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0