Söndagsmiddag

Åh! Det var för längesedan! En söndagsmiddag hos Farmor Ingrid och Farfar Gunnar. Firade båda två, Farmor som har fyllt och Farfar som fyller imorgon. Farmor hade gjort ordning en liten lekhörna till Liten. Stolen som Ted satt i, som hans Morfar satt i..En gammal men ack så vacker barnstol. Vilken underbar söndagsstek farmor gjort! Hon hade hallon och mango till dessert om man ville vara nyttig, och sen hade hon bakat en äppelpaj. Hon tänkte eftersom jag inte äter sött mer. Hur underbar är inte hon! Efter all mat gick vi ut på en promenad som man oftast gör en söndag. Vad vackert det är ute nu! Väl hemma sjöng vi för farfar och drack kaffe! Sen hem ca 10 meter och jag röjde snabt undan det jag inte hann med innan vi skulle på kalas.
 Ser fram emot att somna i en renbäddad säng. Lias såg ut att njuta av sin renbäddade iallafall. Det är ljuvligt!
Jag hade Ted på axlarna idag. Det kan man kalla träning. 19 kilo bastant kille som njuter av att åka på mammas axlar!
 Men jag kunde väll lika gärna som Pappan hans?!

 

 







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0