Underbar advent

GLAD FÖRSTA ADVENT! Åh nu startar den bästa tiden på året enligt mig. Jultokig som jag är!
Vilken underbar kväll jag och maken hade igår. Åh det pirrar i hela kroppen då jag tänker på det. Ted skulle sova hos sin farfar och följde glatt med då han var klar för kvällen igår. Han blev dock sentimental då han kramade sin lillebro hejdå.
- Åh kommer du att sakna mig lillebror (han gnällde i gåstolen och gick fram till honom),
jag kommer sakna dig med lille Gubben. Ses imorgon! Sen fick lillebror en kram som var fylld med kärlek. Se ren och ärlig.

Lias somnade tidigt som vanligt vid 19.30. NU VAR KVÄLLEN VÅR! Maken hade fixat med vår första dejt mat. Toast och han piffade till det lite extra. Tyvärr snaskade katterna på räkorna då var inte var närvarande och jag fick köra ner och köpa nya. Patrik stod och tittade på Izor då han svullade i sig alla 90 räkor som han skalat. Suck. Ha ha ha. Bara att skala nya! Kvällen bestod sen av en sjukt rolig film som vi kan se om och om igen "Blades of Glory" Måste ses!

Första advent började lite panikartat men roligt. Lias hade bajjat ner sig helt och det fick bli ett morgonbad. Vilket Lias uppskattade. Sen välling insvept i handduken i mammas famn. Få vara ensam med mamma och pappa hela morgonen. Vi tände ljus, drack kaffe och bara va tillsammans. Helt underbart, vilken bra start på denna dagen vi har haft. Lias busar med mamma och pappa och kryper till mamma så fort jag flyttar på mig.Väldigt mammig nu. Mycket mycket mammig. Efter en stund somnar han i min famn. Åh så mysigt, jag fryser tiden och sitter en stund med min lille gosse. Går sen upp och piffar till mig inför dagen, och maken gör frukost till oss. Avnjuter den i lugn och ro tillsammans. Även nu har vi tid att prata. Åh vad vi kom fram till mycket. Nu är maken min ute och inväntar veden som kommer. För vi har ine hunnit med, eller lagt tid på veden som är så ofärdig där ute så vi får ha hem ved. Även om det svider i börsen nu till jul så måste man hålla sig varm i vinter. Och vi hoppas på en vargvinter till!! Han skottar och fixar och donar där ute. Jag har donat här inne och planerna för dagen är klara! Får se om vi hinner fixa två granar idag, en till ljusslingan och en till våra vänner fåglarna som ska få mat nu. Vill ha den utanför köksfönstret och sitta och titta på dom var morgon. Livet är underbart!


 

 



- Mamma mamma, släpp inte min lilla hand.

Jul jul strålande jul. Glans över vita skogar.

Kommentarer
Postat av: Saannis - 2barnsmamma inom 1år

sv; Allting är mycket bättre sen jag låg inne på sjukhuset. Har fått mig en ordentlig tankeställare och det känns faktiskt bra att släppa på kontrollbehoven (som jag har haft under hela graviditeten). Det finns absolut ingenting viktigare än att man själv som person ska fungerar. Nu är det åtminstone inte långt kvar av graviditeten :) Kramar

2010-11-29 @ 08:14:13
URL: http://www.metrobloggen.se/saanniscarlos3
Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Vad mysigt ni har pyntat!! Jättefint =)

2010-12-01 @ 11:42:10
URL: http://eimk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0