Saffransgula katter

 Åh värme...denna värme som stiger från elementen nu. Men så är det att bo i ett hus med ved som uppvärmning. Med över -10 så  som jag sade i förmiddags kryper kylan in bokstavligt. Jag kan ändå inte låta bli att älska detta vackra vita som täcker vår mark. Trots att bilen inte vill stanna på vägen som jag vill. Kör som en mus nu.
Dagen har spenderats med vänner från tidig morgon till kväll. Min Fina Erica ned barn har varit här och vi har haft fullt ös. Vackra Nana och Rami har med hälsat på! Barnen har lekt fint som snus och dom två små sov lääänge samtidigt så vi mammor kunde få spela lite skip boo och dricka vårt kaffe varmt, eller ljummet som jag föredrar med massa mjölk.
Maken var bara hemma och vände vid käksbordet och kvällen har spenderats med min Erica och Fina Pappsen och Katja kom på glöggfika. Det var på tok för längesedan vi sågs. Det bästa med att HA besök är att man inte behöver sitta ensam och att man då kan lägga speciellt den lille fisen vid sin vanliga läggtid i sin säng. Idag somnade han 19:15. Men då hade han med varit vaken länge och var supertrött. Finns inget värre än att väcka barn i denna kylan och dra ut dom i bilen. Funderar på julafton, men julafton är ju julafton. Då kan han få vakna när vi kör hem om han vill. Kommer jag ihåg att Ted gjorde någon gång, Ted var dock lite enklare att somna om än Lias. Lias blir pigg så fort.
Vilken underbar dag hag haft med er alla. You make me laugh!
Nu är det soffläge och dammsugaren får rastas imorgon efter Lias smask av dom saffransgula katterna.
Han bokstavligen trycker in allt han kan. Idag låg det en halv på bordet som han fick tag i under vår glöggfika, och han verkligen tryckte in den i munnen. Han smackar och smaskar med som en tok då han äter dom. Ler med hela ansiktet och ser så belåten ut!  Han är tokig med dessa gula kisar och känner såklart igen dom nu!
Ta för allt i världen inte min lussekatt!

 



Kommentarer
Postat av: Becky

Awe vad söt han är din lille Lias, Ted också givetvis <3 Cassie fick smaka på hembakad chokladkaka igår, men tålde nog inte kakaon för hon blev jätteröd runt munnen. Som tur var så fick hon bara en smula..



Hihi, jag såg sängkläderna här först och tyckte att de var sååå fina. Sen såg jag dem i katalogen och bestämde mig för att de ska jag ha! Haha!! Men nu känns sovrummet så mycket finare, ska sätta in ett doftljus där inne med tänkte jag. Älskar att ha doftljus när jag läser :)



Puss <3

2010-11-30 @ 22:00:49
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Sååå söta bilder! Och mums med lussebullar =) Låter som ni haft en bra dag med glöggfikan och allt!



SV: Toppen på pepsodent-bilden har jag köpt från Monki! =)

2010-11-30 @ 22:10:42
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: Fine

Haha, skrattar åt söte Lias, "ta inte min lussekatt!"

Mysig dag, har ni hela tio minus hemma,det var inte illa! Brrr!

2010-11-30 @ 22:40:49
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0