TID

 Tidig morgon...Som det brukar vara nu, speciellt då Ted ska till dagis. Har lärt mig att det det är lika bra att ställa klockan och gå upp minst en timme innan han ska väckad. Annars får man åka till dagis i pyjamas...ha ha ha.

Vilka dagar vi haft! Jag och mina pojkar, ja för jag har ju tre!

I lördags åkte mina små buss för första gången tillsammans, Liten sov genom hela turen. Storebror han satt glatt och tittade ut och förundrades över hur fort bussen körde.
- Ska han köra så fort?
- Varför är inte Liten hos oss?
Lias fick ju ligga i sin vagn och det tyckte inte Ted om. Han tyckte att vi skulle ha honom hos oss. Men jag fick u förklara att Lillebror sov så gott.
En tur på stan och lite småfix sen var det 75 års kalas för farfar. God mat och två långpromenader fick det bli. Så underbart väder hela dagen men efter andra promenaden öppnade himlen sig för oss. Vi grillade korv och njöt av att vara under tak och se hur blött allting blev!

    

   

Söndagen den bjöd på en riktig bensugare!! Upp och hoppa. Dags att gå Vittsjön Runt, och när Ted fick höra att Erica skulle med så ville han absolut följa med. Det är en runda på 10.4 km. Men HAN SKULLE MED! Jaha, jag får väll ge han ett försök. Patrik som skulle vara hemma och klippa gräsmattan hade jour om han skulle bli så trött så att benen vek sig. Men ICKE! Jag, Ted, Lias, Erica, Emilia, Dea, Zandra, Casper och Selma gick hela rundan och Ted gnällde inte en enda gång. Ingen som gnällde av barnen. Jag var mäkta stolt över min kille som gått så långt med sina små ben! Stark och envis som sin mor. Jag sade till Ted...
- Vad har din mamma lärt dig?
- Aldrig ge sig mamma!
Det gjorde han inte heller. Vi frågade flera gånger om han ville åka i extravagnen, men ICKE.
- Jag SKA gå hela vägen, jag har bestämt mig!
Vilken unge!
Efter vi väl kommit hem ville Liten ha mat såklart sen körde vi och hoppade hoppbord och gick på minitivoli. Till Tesd förtjusning, och energin hade han kvar! En viktig dag på Patrik min sen. Gardering till Rött bälte denna soliga söndag och vi hämtade upp Tina som ville hänga på. Det blev att vi alla var ute och Patrik fick sitt röda bälte. Jag ammade ute på asfalten och det gick så smidigt allting. Allt löser sig ju! GRATTIS GRATTIS MAKEN MIN!
Sen var det varma mackor hemma hos oss, Ted somnade såklart i bilen hem FÖR NU VAR HAN TRÖTT. Lias somnade i vanlig ordning vid 22:30....

   

   





LIAS 2 MÅNADERS DAG!
Måndag
och min Farfars 75 års dag var det en tur ner till Lund som var på schemat. Jobbig morgon just för att jag var så nervös. Väl nere i Lund får vi vänta ett tag och men när vi väl får träffa Nils så kändes det bra. Doppler undersökning på båda pojkarna och trycket var bra på båda. Lias shunt ställdes om lite och sen fickvi åka hem. HEM LJUVA HEM. Sov en stnd halvsittandes i bilen hem, helt slut.
ETT BAD FÖR 2 MÅNADERS BEBISEN BLEV DET. Tina och Patrik kockade och jag mös med Liten och Ted. Ted hjälpte till att tvätta sin brors hår. Nu kan man bada honom utan att vara nervös för infektioner. Han har ju inte fått ett bad på 6 veckor. Ha ha ha, har inte vågat riktigt...
Vi åt grillspett och skålade för Lias som fyllde två månader, Tina som fyllt 24 och Patrik till sitt röda bälte. SKÅL!
Sen pratade jag och Tina till sent på natten, hoppsan dags att gå och sova.

  

   



Gårdagen bjöd på en härlig morgon med två småpojkar. Ted till dagis och sen körde jag och Lias in till stan med Tina, Ems & Dotti. En härlig lite shoppingtur med glada Pinglor. Lias sov hela tiden vilket underlättade. Väl hemma så var det bara MAT MAT som gällde. Ted hemma från dagis och kaffebesök av Erica och Zandra med barn.
Hämtade maken och sen körde vi och tittade på kakel och klinker och annat som har med badrum att göra. Vilket gissel att välja! Men tillslut valde vi och hoppas nu att vi valt rätt. Blir vitt kakel på väggar, avlånga bitar och naturgått klinker på golv. Lite inslag av grått på väggarna med. Kollade badkar och lutar åt ett....Lite som ska hämtas på fredag, om tid finnes som sagt. Men nu måste vi ta tag i detta. Grillning med Tina på kvällen och när Tina åkt hem hade jag tvätt att hänga och sen det och sen det....Puh. Pustade ut och somnade gott....

 

Idag var jag uppe med tuppen, både jag Lias och Pk. Maken är på jobbet och jag ska strax köra busen till dagis.  Vi ska ut på äventyr jag och Lias. Lite ärenden och småfix. Vi får se vad dagen erbjuder sen, förutom träning....
En förmiddag med Liten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0