"Jompa" i BB väskan

8 dagar kvar.

Ännu en morgon då det var dags för dagis och alla dessa morgonbestyr. Ska bli skönt att få vara lediga lite tillsammans då bebis kommit. Även om det bara är i 10 dagar. Det behövs nu, bara vi.

Idag har jag pillat med det vanliga här hemma och fick ett litet ryck. Kanske dags att kolla igenom BB väskan nu, en sista gång eftersom jag knappt vet vad jag har där i. Men nu har jag koll och har packat i lite annat och ut lite.
Nu har jag stenkoll, som jag alltid vill ha. (Ikväll tar vi min & makens väska) nu känner jag mig redo att packa ner lite kläder!



I BB väskan finns nu:

Filt & overall
2 nappar och tre par strumpor
En "helmet" och en mössa samt en matchande mössa till pyjamas
3 par av byxor, pyjamas, bodysar och blöjor. Sen har vi ju såklart lammet "Jompa" med som bebis ska få på BB.

 

Pyjamas som Ted hade då han var nykläckt ;)



Små små små strumpor. Nu vill jag gosa bebisfötter!

 

Blöjor och Jompe vid BB väskan.



REDO! Tänk att man lätt kan döpa ett litet lamm, men vad vår lilla bebis ska heta vet vi inte alls. Vi har många namnförslag och släktingar och vänner kommer med sina. Men inget som är bestämt än. Jag vet bara att jag älskar namnet Lilly. Men eftersom jag är 99.9 % säker på att vi får en pojke så känns det lite nervöst.
Lilly har jag älskat sedan första början, namn med L har vi många med. Även pojknamn då. Men hu vad svårt detta är. Alla kommer och tycker och visst är det kul. Ha ha, men oj så många viljor det finns. Åh, vad förslag vi har fått. Men svårt ändå. TED föll sig så naturligt, han var ingen Theo eller Theodor. Ingen Dora blev det för det var ju ingen flicka...;) Hade många riddarnamn men då Ted väl kommit så kändes dom för långa för en sdåan liten kille som han var då han föddes. TED kort bra och passade vår lille Teddynalle perfekt...


Kommentarer
Postat av: fine

SOM jag har tänkt och oroat och undrat nu när vi har varit borta. Månne inte lill ha kommit nu när jag inte är vid datorn!



Ted är verkligen ett underbart namn, kort men inte skarpt. Mina namnförslag har du redan! :) Jag måste erkänna att jag hoppas på en Lilly ;)

Stor kram!

2010-03-09 @ 20:28:43
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Tina

Nu utelämnades det en väldigt viktig detalj här ser jag hehe.. Angående just att han fick heta Ted.. ;)

2010-03-11 @ 01:41:49
URL: http://tinatorlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0