VI KAN

JAG KAN. Både Storebror och Lillebror är två bestämda pojkar!!

GÅRDAGEN  var mysig. Trots att det var fullt, och då menar jag verkligen fullt på Andys så gick det så bra! Ted springer ju numera iväg själv och leker och Liten mös med Nana massa.
Väl hemma och det blev lite fotografering, sen var det dags för middag. Lias fick nu sitta med oss vid matbordet, hela familjen samlad vid matbordet för första gången. Han fick smaka potais som vi odlat själv, och Storebror fick mata honom för första gången det ska smakas. Ted tyckte det var jättekul! Han klappade sin bror på huvudet och var så försiktig. Lias däremot gick loss på tallriken och kleggade med potatisen blandat med ersättningen. Han gapade efter mer mer mer, gärna mer att kladda med. Vi körde sen till Hemmakväll och köpte best snask ever och hyrde en film, Ted köpte en ny att titta på. Sen var det TV häng resten av kvällen. Jag hyrde "Påven Johanna", eftersom jag tycker det är så intressant med historia. Speciellt om den katolska kyrkan, och religioner då och nu. Trots att klockan blev mycket då båda barnen somnat så tittade vi på den utan att somna. Så spännande och gripande var den. En film i min smak!

Idag har vi mest varit inne och det har nog inte skett på väldigt länge. Bara regnat men vi har roat oss ganska så bra inne med. Mätt för virke som ska beställas imorgon till badrummet, städat, haft "ettemiddaskaffebesök" och Ted har varit och fiskat. Han har numera en liten aborre i sin pool.....
Film för Ted nu och vi ska rita badrum, nu har vi väll äntligen bestämt oss hoppas jag!!
Ted traggar här i örat på mig om dricka och Lias skriker...så nu är det åter till småpojkarna!











  


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Jag känner mig faktiskt ganska redo och viggo känner sin mormor och farmor väldigt väl vid det här laget. Dock tänker jag inte låta honom sova borta för sakens skull. Dyker det däremot upp något som vi verkligen vill göra är inte saken helt otänkbar :) Det känns bara som om det finns så mycke "oskrivna regler" när det gäller barn - vad man får och inte får göra. Det är nog det jag har mest problem med...

2010-07-25 @ 22:11:44
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: fine

nämen gud så härliga bilder, det strålar om er allihop! Va duktig Ted är som tar så god hand om sin lillebror.

Ditt hår älskade Johanna... to DIE for!! :D

2010-07-25 @ 23:13:26
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: teddy

Era små gossar är verkligen underbart söta.

Hahaha jag minns också när vi pratade genom FB innan tvåan kom till er. Härligt att kunna ge något lite råd :) Och allt gick ju bra- eller hur :)

Ush - jag får lite ågren när jag tänker på vad som komma skall men å andra sidan så vet man ju att man är i bra händer här på jobbet.

Nice.

Bra att du skriver att man ska unna sig härliga och bekväma kläder. Lätt att glömma bort sig själv i allt som sker.

tack för fina ord tjejen.

kram på dig och ha en bra start på veckan.

2010-07-26 @ 07:45:49
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0