Ultraljud av skalle

Hurra, en ny vecka idag! V 34 välkommen!

Idag fick Ted vara hos Erica på eftermiddagen och jag & maken körde in till Obstretiska mottagningen för ultraljud.


Jag var så nervös när vi körde in. Dels för att allt skulle se bra ut och dels för att behöva ligga i en gynstol och göra vaginalt ultraljud. Hade svårt att andas och svimmade nästan i bilen på väg in. Patrik märkte att jag var lite tyst, men jag ville bara sitta och vara.
Svängde in till Förlossningen där mottagningen ligger, pirrigt att åka "förlossningshissen", gick förbi Neonatal avdelningen där Ted låg som nyfödd. Åh!

Läkaren började med det "vanliga" ul. Allt såg bara bra ut och det var mest huvud vi fick se. Huvudet växer precis som det ska och det känns så skönt att veta att bebis följer kurvan som den ska. Åh vi ville så gärna se mer, men läkare verkar väldigt upptagna personer nuförtiden. Hade ju inte tagigt många minuter att kika lite...
Han körde snabbt över magen, för att titta snabbt. Men det gick så fort!!
Bebis mår bra iallafall, ligger på höger sida, med huvudet lååångt nerem ryggen ut och rumpan upp! Livlig under ultraljudet var h*n iallafall. Nej, vi vet ännu inte vem det är som bor därinne.
Sen var det dags för det vaginala och sköterskan som kom in var så snäll. Höll mig på knäet för att dom vet såklart att det är obehagligt att ligga där. Som en lugnande hand.
Livmodertappen såg bra ut. Han mätte den och den var 32 mm, som det ska vara. Han visade vad allt var...
Bebis huvud, lite fostervatten och livmodertapp. Jag kan inte fatta att den ligger så långt nere!!
Lagom med fostervatten och allt såg bra ut. Men....hade velat se mer...tsss.


Vem är du därinne?

Vidare mot HLM och affärer, passa på att göra lite ärenden när man är barnledig och det underlättar så mycket.
Jag hittade en underbar Amningsbh på Lindex! Snygg med! Lite svart spets, det bästa av allt är att ha en BH som boppisarna får plats i och slipper trängas i ;)
Hittade ett par svarta mysbyxor på HM och en lång tunika, nej inte mammakläder.
Patrik var på systemet och vi var på Nisses för att kolla efter en skötväska/väska till mig. Men hittade inget som föll mig i smaken..

Maxibesök och sen hemåt! Jag slängde mig i duschen och drog sen på mina nya kläder!! Härligt! Hittade en väska hemma som kommer fungera som skötväska om jag inte hittar något annat. Får väll ta mig tid att titta lite mer nästa gång.

Skönt att komma hem och skönt att kissa hemma, ha ha. Kissat lite överallt idag...Kan inte hjälpa det. Skulle kunna bo på toaletten. Sdr titt som tätt som det är endast förlossningen som kan hjälpa mig nu om jag skulle få för ont. Läkare sade att Bebis får iallafall stanna inne till V 35....Ha ha, bara för det kanske jag går över tiden med. Vilket jag betvivlar...Yrslen är jobbig samt illamåendet. Kan verkligen bara äta småportioner nu och mat lite då och då. Känner hur bebis utforskar därinne.....




http://www.blimamma.se/gravid-vecka-34.html

Kommentarer
Postat av: Fine

ihhhh späääänande! Tänk, att ni fortfarande inte vet.. eller gör ni det? ;) busigt!



och, en vecka till sen FÅR den komma, tänk om den tar det som en order. Gud va kul! En bekant till mig mig sin dotter igår.

2010-01-29 @ 04:55:53
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Louise

Du är så vacker hjärtat!

Kram på dig o magen!

2010-01-29 @ 07:35:48
URL: http://grooodan.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh vilka mysiga snickarbyxor :) Riktigt sött till gravidmagen, hihi!



Oh ja, man kommer nog alltid få återberätta den förlossningsberättelsen genom livet ;) och lillkillen kommer ha nåt skoj att "skryta med" för sina polare. Haha.

Har ni funderat på namn till den lill*? :)

2010-01-29 @ 21:20:07
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0